I'm back!

Vet inte riktigt vart jag ska börja, men jag kan redan nu avslöja att år 2013 bjöd på både det sämsta och bästa upplevelserna hittills i mitt snart 40-åriga liv...

2013 började som 2012 slutade, satt i det sjunkande skeppet och hade varken vind i seglet eller ork att simma iland. När du inser att det inte går att fortsätta på samma upptrampade stig längre, utan att känna hopplöshet, förakt mot dig själv, respektlöshet mot din omgivning och en framtid som absolut inte känns varken förväntansfull eller ens värd att vakna upp till. Att hjälplöst ligga och grubbla sig igenom nätterna och den enda du kan prata med är dig själv, som bara ger samma gamla urvattnade och okreativa svar om och om igen, bara för att du inte ens orkar vara sann mot dig själv. När masken sitter så hårt fast att din omgivning inte längre vill ta del av eller ens förstår dina bekymmer bara för att du tror att det är enklast att ha den kvar, den kväver dig långsamt och du försöker hitta en identitet som passar den istället för att försöka hitta ditt sanna jag. När du på ytan försöker efterleva alla etiska och sociala krav, men hatar ditt beteende för att vara andra till lags. När du provocerar fram känslor bara för att få känna dig levande, om ens bara för att få gråta en skvätt när ingen ser och när mörker lyser starkare än ljus för att skygglapparna vuxit fast, då är det dags att hoppa ur hamsterhjulet, riskera hellre att falla hårt än att leva kvar i ett sinne som överskuggar det liv du så gärna vill vara en del av!

Det är inte lätt, men din självbevarelsedrift tvingar dig att hoppa, du har ingen aning om hur du landar men allt kan bara bli bättre, hur det än slutar! Du får inte ge upp, det måste finnas något där ute i livet som just nu rullar på och du inte förmår dig att delta i, den rätta vägen som du för länge sedan lät växa igen, varför? För att du inte är sann mot dig själv! Och för att bli sann mot dig själv måste du veta vem du verkligen är! Börja om på noll, lägg de viktiga bitarna i ryggsäcken, samla ihop livserfarenheten, minnena som fick dig att skratta, äventyren som fick dig att leva och utmaningarna som fick dig att växa. Öppna ditt sinne, låt hjärtat berätta vad du egentligen vill, låt inte andra påverka dina beslut, leta inte efter något att skylla på, sätt dig på en öde ö och låt det som verkligen har betydelse få hitta tillbaka, det kommer, jag lovar! Fundera på vem du skulle vilja vara, det är hon du innerst inne är! Slit av både skygglappar och mask, rör om i grytan och du kan aldrig ana vad som kommer upp till ytan. Gräv i ditt undermedvetna, vänd på varenda sten, tolka sångtexter, skrapa på ytan, ta fram liket ur garderoben, rensa ut all skit och våga resa dig ur askan och framför allt, tänk utanför ramarna, se över horisonten, lyssna till hjärtat och låt nya friska vindar ta tag och följ med till outforskade platser!

Idag vet jag vad som betyder mest i livet, jag vet vem jag vill vara och vem jag är, jag väljer att ta avstånd från sånt som inte ger mig något, jag väljer att älska livet och alla stunder i det som får mig att skratta, älska, uppleva och njuta! Det har varit en turbulent resa som tog mig nästan 39 år, jag kommer aldrig tillåta mig själv att göra om allt och jag känner mig för första gången helt harmonisk! Jag skiter i vad omgivningen förväntar sig, bjuder gärna på motsatsen ibland, bara för att jag kan ; ) Jag vill passa på att tacka Dalle, som står ut med mig och jag känner att vi är närmare varann än någonsin, tack vare respekt, tålamod, eftertänksamhet, ärlighet, framtidsplaner, öppenhet och kärlek! Du är min bästa kompis, älskare, äkta man och dessutom far till mina underbara barn. Känner mig upprymd av tanken att vi har en hel framtid att dela tillsammans, alla kommande resor, oupptäckta marker, äventyr, kärlek, gråt och skratt!

Tack år 2013 som har varit det viktigaste året i mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Dalle

;) Love you....

2013-12-20 @ 16:34:25
Postat av: Lise-Lott

Jag tycker du är fantastisk, du måste bara tillåta dig själv att se det. Sluta be om lov och ursäkt, le stort och skratta högt!
Snygg, stark och klok! Det kommer inte finnas bättre 40-åringar än oss ;)

Svar: Åh vilka värmande ord! Tack du underbara!
CaZoo

2013-12-20 @ 20:03:43
URL: http://minafyravaggar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0