Uppdatering!

Eftersom jag inte lyckats ragga någon som kan hjälpa mig att få igång hemsidan igen så får denna blogg leka lite moderskepp för allt som händer på kennel och katteri. (På obestämd framtid...)

Vi börjar med en liten rapport kring mina Cornish Rex:

FIN*VippeCat Ichiro ChocoIce har blivit glad kastrat och övergått till fodervärdens ägo, han parade honor in i det sista och idag, på dag 19, såg jag att S*Zoot'z Hypnotic Poison har fått hallontuttar, ser fram emot en kull med Cornishar här hemma, det var ju ett år sedan sist! Han har även träffat S*Zoot'z KenzoKi Winterflower och hon har gått 3 veckor på måndag, men jag är ytterst tveksam till om de fick ihop det, återstå att se.

S*Rexlicious Precious as Polly har fått en liten kull på två kattungar, min Q-kull, hemma hos fodervärden i Gävle, båda två är till salu och det är en blåmönstrad, ev padda, men vitt. Hona då såklart.


Samt en hane som är röd/vit mönstrad.




S*Zoot'z Destiny har också övergått till fodervärdens ägo.

Jag har en hona kvar efter S*Änglarna's HD Electra Glide och FIN*VippeCat Ichiro ChocoIce, hon är lilamönstrad och född 21 maj, hennes namn är S*Zoot'z Princess Jasmin och hon ser riktigt lovande ut och har otroligt stark päls med vågor ända ut på svanstippen. Hon kan med fördel säljas till någon med seriöst avelsintresse som behöver stärka sin uppfödning med haka och pälskvalite! Men självklart kan hon även flytta till ett rent sällskapshem. Hon är bara 12 veckor på bilderna och pälsen har utvecklats mycket sedan dess.





På Peterbaldfronten då:

Kosja ska bli av med kulorna på tisdag och säljs efter det till någon som vill ha en tokkelig kastrat och inte uppskattar hår i soffan, han är gumminaken, supersnäll, social och förtjänar verkligen att bli bortskämd i någons knä.



Jag har länge suktat efter en superfin Peterbaldhona nere i Lysekil och kunde till slut inte hejda mig, så inom en snar framtid kommer hon hem till oss och förgyller vår vardag och förhoppningsvis kan hon prestera mer på kattungefronten än mina två andra Pebbflickor... Only time will tell och trägen vinner?


Är även på jakt efter en Peterbaldhane, men det är inte det enklaste, får se om jag lyckas...

Sist men inte minst, hundarna:

Heffa, vår allsmäktiga Fralla, Snazzy's Tullsa, har fått en fantastiskt söt, gul valptik som jag har höga förväntningar på, Heffa födde på naturlig väg och har varit en helt underbar mamma. Valpen blir 7 veckor imorgon och jag har fortfarande inte kommit på något namn till henne, vill ha ett namn som återpeglar hennes självsäkra attityd och det ska börja på F, eftersom det är våran F-kull, snälla, skicka ett bidrag för jag lider av idétorka! Hennes far är den vinstrika snyggingen FINUCH SEUCH Pierrot v Hartogs Vreugd "Smeagol" och hans förstfödda son har så många BIS placeringar vid det här laget att jag tappat räkningen, hoppas hans halvsyster går i samma fotspår ; ) Valpen är 4,5 veckor på bilderna och gissa om hon är här för att stanna ; )






Vår lilla Bostonterriertik Zolee, Barroco's Dolce Vita är parad med en snygging i norr, har stora förväntningar på den här kombinationen och det ska bli så kul att även få Bostonbebisar att pussa på snart (om hon är dräktig dvs...) Kullen planeras att födas den 20 november, tänk om jag skulle få århundradets födelsedagspresent!!! Håll tummarna gott folk!

PS: Ja, jag lovar att återkomma snart med en beskrivning av "Martinametoden..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0