Musjakten är över!

Eftersom Cassuall, min älskade häst, är ganska kort i rocken och jag kände mig som en gigantisk tant på honom när jag var ute och red så bestämde jag mig för att ändra på det. Jag skulle gå ner i vikt, bara för hans skull! I februari bestämde jag mig för att börja "banta" med piller och det gick ju sådär. Blev blåst av ett företag som snodde pengar från mitt konto efter att jag gjorde en beställning på dessa "mirakelpiller", efter ytterligare ett tag såg jag att "reklamen" var fejk... Pengarna fick jag tillbaka av banken efter att jag skickat in en reklamation, men känslan av att ha blivit blåst gick inte lika bra att reklamera, MEN, jag tror idag att det var det som fick mig att ta tag i vikten på allvar. För mig lurar man inte ostraffat, jag skulle minsann bevisa att man kunde gå ner i vikt utan en jävla massa bluffpiller!

Jag siktade in mig på att gå ner 10 kilo som delmål, slutmålet skulle bli 15 kilo eller när jag ståendes naken med rak rygg kunde se "musen" igen, ville liksom kunna välja fritt när målet var avklarat ; )

Idag har jag gått ner 19,1 kilo för att vara exakt och musjakten är över ; ) Jag har samma matvanor nu som i februari och känner att jag inte har några problem med att leva så här så därför har jag inte börjat smaska i mig all skit jag åt förr. Men visst unnar jag mig allt möjligt och flera gånger i veckan, men i mindre mängd än förr! Ska bli intressant att se vart vågen stannar med denna Martinadiet". Jag är nöjd med vad jag åstakommit så här långt så jag blir inte besviken om jag stannar i vikt här, men det gör ingenting om jag tappar några kilo till ; )

Hade ett BMI på över 30 i mars, idag har jag ett BMI på 23,7, känns märkligt att jag enligt BMI tabellen klassas som "normalviktig". Men det är underbart skönt och livet har blivit enklare. Som tjock tänkte jag på vikten uppskattningsvis 100 gånger om dagen, idag tänker jag på den kanske... 4 gånger? Ändå är det först nu som jag börjat tänka på vad jag äter, är det inte konstigt?

Eftersom jag är så himla lat och bekväm så har jag aldrig brytt mig om någon av alla populära dieter, jag har kört mitt egna race och det har fungerat alldeles utmärkt! Hur har jag gjort? Det ska jag skriva om nästa gång och tro mig, alla kan göra det här ; )

Tjo flöjt!

Kommentarer
Postat av: Helén

Gud vad du är duktig!!!

Väntar spänt på din under kur här eller så kan du ju maila den (Martina dieten). Skulle vilja göra den till Helén dieten ;0)

Jag är verkligen inponerad!!!!!

2010-09-23 @ 15:11:01
Postat av: Lenis

Härligt jobbat Martina! :)

Det måste kännas härligt att vara i topp-trim igen!



Grattis till Stratos korning!

Han verkar trivas finfint hos Sören och company.



Hoppas vi syns framöver på någon utställning,

så jag får se ditt nya jag.



Må så gott



Lenis och Electra

2010-11-08 @ 13:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0