En hysteriskt fullbokad helg!

Det blir en hektisk helg för mig nu, men för all del förhoppningsvis en väldigt rolig sådan!

Imorgon ska jag på klassfest, 20 år sedan man gick ur nian, vem kan tro det ; ) Ska bli intressant att se vad det blev av mina klasskamrater, idag har jag i stort sett ingen kontakt med dem alls, sånär som på ett par stycken. Ska bli spännande att se vem som blev mest framgångsrik, snyggast, fetast, fulast, elakast, trevligast, smartast, flest barn, oskuld, gift, arbetslös osv osv. Inte för att jag egentligen bryr mig nämnvärt, men det är väl sånt som dessa tillställningar går ut på?

Bara för att vara den som önskas hamna i facket "chocka mest" så ska jag åka dit nyker och åka hem nykter, antagligen först av alla också... De kommer med andra ord få en helt snedvriden bild av mitt verkliga jag, ha ha ha ha!

Anledningen till denna ofrivilliga nykterhet har att göra med att jag ska vara i Bollnäs dagen efter kl 09:00 och agera domare på en exteriörutställning för hund, då gäller det att vara på topp för att göra ett så bra jobb som möjligt! Efter avslutad bedömning kommer älsklingen och hämtar upp mig och drar iväg med mig på ett hemligt äventyr, allt jag vet är att resan går söderut, det var jag själv som fick välja väderstreck och då blir det alltid söderut! Ungarna ska vara hos bästa farmor och farfar, hästarna sköter grannen om och hundarna får i värsta fall följa med, även om jag hade önskat att få uppleva en sovmorgon på tu man hand med Dalle och inte behöva kliva ur sängen i ottan för att hundarna måste ut!

Ska helt klart bli en spännande helg!

Eftersom jag antagligen kommer ha sjukt mycket att göra imorgon så gjorde jag det bekvämt för mig och vägde in mig redan ikväll. Vågen visade - 1,4 kilo. YES, fan vad jag är bra! Då har jag gått ner 10,9 kilo och nått mitt delmål! Kan även tillägga att jag vägde 12 kilo mer innan jag blev gravid sist och väger 15 kilo mindre nu än i höstas! Rent spontant känns det som att slutmålet är lite väl nära nu, 4 kilo till att gå ner. Då säger mitt BMI att jag är "normalviktig" men jag undrar om jag inte ska sträcka mig till 6 kilo till att gå ner... Ja, 6 kilo till ska jag banne mig klara! Orbitreken har verkligen fattat vad den ska användas till, den är inte längre "bara" klädhängare och kattlådespärrförettåringar. Bara jag nu inte hamnar i det frustrerande gränslandet och börjar uppleva att vågen står still trots ansträngningar, då blir det tufft som sjutton! Men fortsätter det så här så ska jag nog lyckas!

Nu ska jag äta Ben och Jerry tillsammans med Elvira och Dalle, den jävla glassen är onödigt god och det stör mig att de börjat sälja den på ICA i Järvsö, varje gång man smyger förbi för att komma till mjölkdisken så ligger de där och hånflinar åt mig, det är inte lätt att vara gottegris...

See U!

Kommentarer
Postat av: Anki

Hoppas, hoppas ni kommer ner så pass nära att jag och Johan kan komma och våldsgästa er på ert hemliga äventyr! ;P

2010-05-14 @ 16:57:44
URL: http://www.rexlicious.se
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN

hejsan :)

Vad har hänt i helgen då?=)



Kram :)

2010-05-15 @ 19:45:16
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Anki

Snart kommer jag sluta gå in tio gånger om dan för att läsa din blogg... :(

2010-05-19 @ 20:25:35
URL: http://www.rexlicious.se
Postat av: Jenny

Ja det ska bli jätte spännande. Och givetvis är du välkommen förbi på lördag om något skett här hemma. Jag jobbar dock på lördag men kliver av på eftermiddagen (15.30 tiden). Är otroligt glad att jag har en mamma och en syster som ställer upp och vakar :)

Kram kram

2010-05-20 @ 11:56:58
URL: http://jkc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0