Namnförslag emottages tacksamt och snarast!

Anledningen till denna tillfälliga bloggtorka har inte berott på idétorka eller oinspiration utan helt enkelt berott på tidsbrist...

Dalle har varit i Finland sedan torsdag morse och jag har varit gräsänka med annat att göra.

För att värma upp er lite så kan jag börja med att berätta vad en fantasifull 7 åring gav mig för tips nyss.

Jag var inne i Elviras rum för att försöka råda bot på kaoset därinne, min städgen har sannerligen inte nedärvts i den ungen, det kan ni skriva upp! Krypandes runt på alla fyra med full koncentration på att sortera allt från pärlor, barbieskor, pennor, halsban och annat smått så kommer Elvira in för att beskåda mitt arbete. Hon hade som vanligt suttit inne hos "lilla blå" och Sushi. Hon älskar den kattungen och eftersom jag inte haft någon inspiration till att döpa henne än så har hon fått kallas för "lilla blå", något som Elvira inte är speciellt förtjust i.

- Mamma, det här går inte längre, vi måste komma på ett namn till "lilla blå"!
- Mmmm, jag vet, sa jag lite halv intresserad, mest för att slippa bestämma något på stående fot.
- Jag har ett förslag mamma, vi kan döpa henne till Blocket!
- Va, Blocket??? Svarade jag nyfiket och kliade mig i huvudet.
- Ja, då skulle pappa bli glad, han gillar ju det namnet, han brukar ju kalla Zolee för Blocket, dessutom är hon ju blå! Avslutade hon och såg helnöjd ut med förslaget.

Tja, vad svarar man på det... Hade inte direkt någon lust att förklara för henne varför Dalle muttrar "Blockethund" till Zolee när hon är i busartagen och förresten skulle väl ingen köpa en kattunge som heter S*Zoot'z Blåcket (enligt Elviras stavningsrekommendation). Nåja, Elvira propsar på att vi ska lotta om namnvalet, vi får väl se hur det blir med det ; )

Lilla blå är min enda kisse i O-kullen och snälla, har ni något tips på namn så skynda er att skriva dem i kommentarerna innan jag har fött upp min första äkta blocketkatt!



Lovar att blogga snart igen, har massor att berätta. Men nu ska jag hoppa i badet!

C U soon!


Kommentarer
Postat av: Haley

Kanske Question Mark. Eftersom ni inte vet vad ni ska döpa henne till. Lysande, va? xD

2010-05-23 @ 18:49:45
Postat av: Siri Kvist

Ska namnet börja på O?

Kissen liknar ju Yoda i Star Wars... så Obi van Kenobi??? En äkta Jedi-riddare! Eller Odzooks (betyder tusan/bövlar)

2010-05-23 @ 18:52:32
Postat av: Ewa Granath

Varför inte??

2010-05-23 @ 18:55:39
Postat av: Ullis

Obelixa eller Oscaria:)

2010-05-23 @ 20:04:30
Postat av: Linda

Only blue kanske. Ensam i kullen och bara blå...



Rebecka placerade sig som BIS- Junior 3 idag! Och Smeagol prenumererar på grön vita rosetter... Vi hörs!

2010-05-23 @ 21:39:03
URL: http://www.neverfading.nu
Postat av: Johanna

Kul att Elvira fastnat för Lilla Blå, inte så konstigt heller, eftersom hon är helt underbar.. ;) Kul att fler tycker att hon liknar Yoda, min syrra har kallat henne Yoda sen öronen reste sig :P



Jag har funderat på namn jag också, hittade ett parfym relaterat, eftersom mamma katt har ett parfym namn... men de var inte det lättaste att hitta ett på O :D Men Oilily Blue Sparkle är en parfym och lite passande eftersom hon är blå =) eller Obsession, Organza, :)

Hoppas att allt är bra med Sushi och lilla blå :) Jag saknar dem!

Mvh/Johanna (Sushis "matte")

2010-05-23 @ 22:31:16
Postat av: Ronja A

Vill du fortsätta med ett parfymnamnen så finns ju Obsession :) och annars är ju Obsession Blue en snygg blomma;)

2010-05-23 @ 22:32:42
Postat av: Emma T

Ofelia

2010-05-24 @ 12:15:18
Postat av: Jeanette

Är dålig på namn tyvärr, men hon är ju bedårande söt =) Fin blogg! Btw, träningslägret i Delsbo blir nån gång juni/juli, inte riktigt spikat än, vill ju hinna sätta igång hästarna efter vintern ;), det är super många intresserade så det kanske blir två tillfällen..vi får se Mvh/ Jeanette

2010-05-24 @ 14:42:19
URL: http://www.soulweeper-j.blogspot.com
Postat av: Hugo o Kellys matte

Jag tycker det ser ut som en liten Toulouse :) Men det var ju varken hon-namn eller O-inspirerat...

2010-05-24 @ 22:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0