Kattspratt...

Mina nakenflickor har verkligen gett mig huvudbry...

De hade ju verkligen heta möten med nakenpojken för drygt 3 veckor sedan, de slogs nästan om att få vara inne hos honom, när den ena var där satt den andra utanför och skrek, Roffa hade verkligen fullt upp!

Tyvärr ser jag inga röda tuttar på någon av dem, däremot är de som förbytta vad gäller aptiten. De följer mig i hälarna och skriker efter burkmat, som de knappt smakat innan. Går jag till skafferiet så vrålar de och slänger sig över mig för att få smaka något ätbart. Dessutom har de blivit lite smårunda båda två, men som de har ätit sista veckorna så är det inte konstigt. Funderar på om de tror att de ska ha bebisar, skendräktiga katter, finns det?

Något annant som förvånat mig hände igår, när jag var och skulle vaccinera N-kullen samt Roffa. Jag möttes av mönstrade kattungar... 2 solida katter kan inte få mönstrade ungar och det innebär helt enkelt att Ice, pappan, har bytt färg. Inte för att han ser annorlunda ut idag än vad han gjorde för ett par dagar sedan, men han måste vara mönstrad, lilamaskad bicolour har blivit lilamönstradmaskad bicolour. Genetiken kan verkligen spela en spratt ibland ; ) Tur att man har färgscheman att gå efter annars vore det extra marigt att gissa färgerna på mina kattungar, som gärna föds maskade och både med vitfläck av någon grad samt silver/smoke och nu även mönstrade. Tja, gillar man utmaningar så har man ju verkligen lyckats.

Så här ser de ut, 7 veckor gamla och galet söta, mina nymönstrade flickor i N-kullen. Till vänster en chokladsköldpaddsmaskad med mönster och till höger en chokladtonkanes med mönster. Eller enklare uttryckt, en f 33 21 och en b 32 21...   ... tror jag....


Kommentarer
Postat av: rebecka

Åh vad roligt att nån läser bloggen=P hehe...är skoj att följa din med, du skriver ju så djävulskt bra=P du känner nmog igen mimg, man märker ingen skillnad tycker ja;) kommer hem till bjuråkersstämman om det är nått galej du ska på=)



du är ju verkligen superduktig som äter så jäkla nyttigt, det orkar inte jag xD

Ha det bäst!

2010-07-03 @ 18:20:53
URL: http://bebk.blogg.se/
Postat av: Jenny & Othello

Var är du ???? Saknar min dagliga bloggdos :o) Othello mår bra....Men just nu har han en liten dipp å går på penni vi är förkylda här å då får han oxå :o) SNACKA om att vi delar vardagen med vår hund asg är vi sjuka så är han sjuk. suck Kram på sej hur som......

2010-09-09 @ 08:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0