Fullspäckad vecka!

Jösses vad jag har att göra denna vecka, inte en lugn stund...

Ikväll var jag iväg och tittade på teater som Elviras klass hade, duktiga ungar må jag säga och Elvira blir nog skådis när hon blir äldre, klockrena repliker och stor inlevelse. Zelma var i sitt esse och sprang runt i lokalen, applåderade, dansade och spexade som aldrig förr. Hon är verkligen Elviras stora motsvarighet. Elvira var blyg och tillbakadragen i samma ålder, Zelma gör vad som hellst för att få stå i rampljuset. Hennes energi gjorde till slut att Dalle och hon fick åka hem tidigare, hon blev bara tokigare och tokigare och gjorde allt för att stjäla föreställningen. Nu sover hon iaf och lugnet har lagt sig tills vidare. Den ungen skulle man behöva ett avlastningshem till!

Imorgon blir det cirkus, fast det är emot mina principer att gå, men vad gör man när en 7 åring tjatar...

På torsdag ska jag förhoppningsvis upp till Sundsvall för att para Heffa, shit, jag tror inte att det är sant, inte nog med att hon började löpa helt otippat, dessutom tror jag att jag har funnit kanonhanen, stora förväntingar med andra ord! Dalle säger att om det blir valpar ska vi behålla allihop... Ska påminna honom om si sådär 17 veckor ; )

På tordag kväll eller tidigt på fredag morgon packar jag bilen full med kycklingar och kör söderut, mot Eskilstuna och syrran. Ska dumpa av lite dunbollar både i Gävle och Uppsala för att finansiera min helg ; ) Vi ska till Stockholm på fredag och shoppa och slå klackarna i taket, ska bli galet kul och jag hoppas att vi kan göra en repris på marsresan, dock blir det ingen Mika denna gång... Underbart att få lite egentid och en egoistisk weekend, ska ha sovmorgon varja dag! På söndag ska jag dock hem till verkligheten igen.

Förra helgen hade jag också trevligt, Dalle skulle överraska mig med en "hemlig resa" strax efter jag bedömt många vackra hundar på utställningen i Bollnäs. Vi hamnade i Gävle på mycket fint hotellrum, skumpa, intressanta diskussioner och sovmorgon. Underbart, tack älskling för att du har romantik och fantasi i behåll ; )

Det var allt för denna gång! Ses snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0