Vart är världen på väg?

Jaha, då var man hemma igen då. Efter ett hektiskt dygn i storstaden. Det var länge sedan man fick komma ut bland folk och jag antar att jag såg ut som en fågelholk mest hela tiden, helt facinerad av liv och rörelse och att se människor jag aldrig kommer möta igen.

Hade ju som projekt att inhandla kläder och hur gick det med det då???

KATASTROF! Jag får ta mig fan börja sy mina kläder själv. Först trodde jag att det var någon form av lagerrensning som pågick, att lagret som legat sedan 1982 skulle bort. Men så var tydligen inte fallet. Det vore vara straffbart att sälja så fula kläder. Efter ett par timmar med största vidsynthet inför det pågående fulmodet så köpte jag en svart figursydd skjorta, och det var verkligen allt jag hittade! Ok om modet är skitfult men ha för guds skull ett utbud med normala kläder också. Kanske skummade igenom 15 olika klädkedjor och var nästan gråtfärdig mot slutet. Är det verkligen bara jag som reagerar???

Kavajerna ska vara midjelånga och gärna turkosa eller grisskära, småblommigt som mina "mormorstrosor" fungerar också, hittar man ett plagg som ser ok ut i modellen så är det så jävla ful färg eller mönster på dem så man spyr. Jag är absolut inte kräsen men klär mig gärna i någonting annat än vad som ser ut som farmors omsydda sommargardiner. Inte en tröja som föll mig i smaken och "neutralt" är verkligen bara så fel tydligen. Började fundera på det otänktbara och sneglade lite på klänningar (som jag bara använt en gång tidigare och det var när jag gifte mig) Men lika illa där, mormorsmodeller i 80-tals färger. Jackorna var antingen guldglänsande i plast eller nitade i klargröna färger, midjekorta och så vidriga så jag skulle inte ens överväga att använda dem i stallet.

Hittade jag någonting som jag ev kunde tänka mig att känna lite på iaf så hörde jag min kära make harkla sig i bakgrunden och plagget hängdes snabbt tillbaka på stången. 

Nu lägger jag allt hopp till Second Hand butikerna, kanske, kanske finns det någon vänlig själ med normal klädsmak som lämnat in lite kläder till mig där?

Helt klart är iaf att jag är helt ute vad gäller klädstil och ser fram emot 2033 då jag förhoppningsvis är med i matchen igen och jag ska aldrig slänga några kläder igen, de kommer vara moderna igen när man minst anar! Hur fula de än är!

Kommentarer
Postat av: mammamuuuus

Farfarströja,tjocktröja,långkalsonger och överdragsbyxor.Det är mode året runt det!!!

OCH praktiskt till ALLT!!!!

2010-03-14 @ 20:31:00
URL: http://www.123minsida.se/miamixen
Postat av: Cederhall...

Lider lite med dig...prova skånemodellen..kortbrallor,linne & sandaler...

2010-03-14 @ 21:46:39
Postat av: Anki

ASG!!! Låter precis som när jag och Johan hade våran shopping helg för ett par veckor sedan!!! Sprang in på ett av nordens största köpcentrum i Jönköping, A6, med höga förväntningar på att få spendera lite pengar på snygga kläder.....kom ut utan kläder och var i chock över att man tydligen idag ska se ut som "Vanilla Ice" och att en vanlig, enfärgad luvtröja inte gick att få tag i!!! :O



Gjorde även ett försök att hitta skor...samma där! Till slut hittade jag faktiskt ett par Pumps som jag tyckte va riktigt snygga! Och eftersom jag kände att det kanske var sista gången jag skulle hitta ett par fina skor, så passade jag på att köpa ett extra par i en annan färg! hahahhah! :P



Puss!

2010-03-15 @ 20:12:52
URL: http://www.rexlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0