Stockholm tor tor tor på en månad.

Ja, som ni ser så ska jag avverka några mil de närmsta veckorna, skönt att man är norrlänning så man inte är så fessig för några mil. Storstadsmänniskor tycker att 3 mil är lika långt som vi tycker att 13 mil är, lovar! Been there done that!

På lördag kliver jag upp med tuppen för att sköta hästarna, sen hoppar jag och gubben i bilen och åker på regionsträff i Stockholm för kennelkonsulenter. Då passar vi naturligtvis på att ta in på hotell och jag ska SHOPPA! Jo, ni läste rätt. Och ännu mer otippat är att jag ska shoppa kläder! Orsaken är att jag inte har några kläder som duger till annat än stalltjänst. Sitter just nu med Dalles kallingar på, hans luvjacka och min solblekta T-shirt som anses som ny, då den bara har drygt 7 år på nacken. That's me! Förhoppningsvis ska vi på bio också, det var länge sedan sen sist. Då gick vi på Sex and the City, the movie, och Zellisen låg i magen, Dalle delade testestoront sällskap med EN till i salongen.
På söndag är vi hemma i Järvsö igen!

Nästa tur går av stapeln den 18 mars, dagen jag sett fram emot i över 5 månader nu och på min planet kan det vara den största händelsen sedan månlandningen som kommer att ske då! Pirr, pirr! Jag och syrran ska nämligen se MIKA LIVE PÅ ANNEXET globen!!!!! Får gåshud bara jag tänker på det och jag har så jävla höga förväntningar på den här dagen så allt annat känns larvigt! Vi ska sova över hos en kompis som bor på södermalm och göra stan osäker hela torsdagen, tro mig! På fredag drar jag hemöver igen och hoppas att min digitalkamera täcker upp för mitt fotograferingsbegär, den tar bara 1333 bilder så jag överväger om jag ska köpa ett till minneskort!?

Sista resan ner för den här gången bjuder inte på något större nöje är jag rädd. 9 april ska vi ner på begravning för min kära mormor. Men jag får träffa närmsta släkten iaf och det ser jag såklart fram emot, men man hade hoppats på att omständigheterna skulle se bättre ut vid dessa tillfällen. Nåja, livet har sin gång och mormor hade ett bra liv, så här i efterhand känns det ovärderligt att jag tog mig tid att träffa henne tillsammans med mamma och Elvira i december, då vi var nere på Stora Stockholm. Det var sista gången i det här livet vi träffades och det blev ett fint minne!



Kommentarer
Postat av: Maggan

Tja vad ska man säga... själv har jag pendlat mellan Ö-vik - Västerås (Och Örebro) en gång per månad nästan... det är ju en resa på drygt 55 mil enkel varje gång... och jag gillar eg inte att köra bil.

Skönt att ni fick ett sånt fint minne av er mormor, fast jag tycker nog att de kunde valt en annan dag.. (högst personligt, men min födelsedag...)

2010-03-12 @ 11:22:43
Postat av: Anki

det innebär att jag får träffa dig två gånger inom väldigt kort tid!!! Jippiiiiie!!! LOVE!!!! :)

2010-03-12 @ 17:14:38
URL: http://www.rexlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0