Onödigt vetande...

Nu ska vi se hur länge jag kan blogga. Zelma sover och vaknar väl antagligen när som...

Idag ska jag iväg och kennelkonsulera lite, ska bli skönt att komma hemifrån ett tag. Plockar upp mamma på vägen, som faktiskt är min "kennelkonsulentelev", känns lite skumt men men. Tror jag ska ta en ride till skogen idag och hoppas på att någon är hemma ; )

Fick en förfrågan idag som jag bara inte kunde tacka nej till. En människa som är utsedd till utställningsansvarig i hälsingland ringde och frågade om jag ville jobba som domare på en hundutställning i Bollnäs i maj, vet inte vad som skulle stoppa mig ; )

För några månader sedan fick jag en inbjudan till en återträff. En återträff som innebär att jag har möjlighet att träffa mina gamla klasskompisar sedan 9:an. Först trodde jag naturligtvis att tryckfelsnisse varit i farten då det stod att det var 20 år sedan jag gick ut 9:an, hallå, så jävla länge sedan kan det ju inte vara! Men jo, ta mig fan det stämde! Denna återträff kommer att gå av stapeln kvällen innan utställningen jag ska döma. Men jag ska nog fixa att både äta kakan och ha den kvar.

Tur att man fick med en lista på alla gamla klasskompisar, jag hade förträngt typ 70% av dem och ett par tog säkert tre minuter att minnas.

Snart är påsken här och jag funderar lite på när det är dags att påskpynta? Tänkte att jag skulle passa på att ta bort adventsljusen i samma veva, två flugor i en smäll. Sen får väl påskpyntet pryda mitt hem lagom till midsommar eller nått? Hoppas, hoppas att lillasyster kommer upp till påsk, gud vad kul vi ska ha då!

Svärmor har varit här och hjälpt mig med Zelma på förmiddagen. Alltid lika välkomnande, jag vet faktiskt inte hur jag skulle klara mig utan henne. Vi har en enda barnvakt att tillgå och det är hon och hon ställer alltid upp, underbart skönt! Hon är min "svärmorsdröm" ; )

Jösses vad ungen sover nu då? Ähh, får väl passa på att leka i tvättstugan en stund då, samvetet knackar på...

Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0