Behöver inte gå byxlös längre!

Idag har jag äntligen hittat kläder!

Åkte till Delsbo på förmiddagen och gjorde ett besök på "Säcken", second hand butik, och shoppade löst för 110kr, med mig hem hade jag en halv ICA kasse med kläder, vara 2 tröjor var till mig och resten till ungarna. Billigt och bra. Sen drog jag och Elvira iväg till Ljusdal och jag shoppade ännu mer, ironiskt nog hittade jag mer kläder här, än efter 2 helger i Stockholms många butiker, otippat, jag vet!

Har inte köpt ett par nya brallor på väldigt länge och jag har varit tillräckligt irriterad på att behöva prova kläder på avdelningen "Giant size cause your fat" för att avstå den förödmjukelsen. Men idag var jag inne i en butik som hade storlekar från trådsmal till småknubbig och tänk att jag hittade 2 par byxor på under 10 minuter! De första jag föll för som en fura var ett par som i stort sett var identiska mina favvobrallor här hemma, men de är så utnötta så de är på gränsen till genomskinliga... Förvånad drog jag på mig ett par 44:or och upptäckte att jag skulle ha provat storlek 42 istället. Men de var slut... Inte kunde de ta hem fler heller men om så var fallet hade jag köpt upp 10 par på en gång. Men jag tog ett par 44:or iaf och var nöjd. Har haft storlek 46 i evigheter.

Expediten var mycket hjälpsam och när jag stod i provhytten skickade hon in ett par jeans också:
- Prova de här också, de tror jag du gillar ; ) Storlek 42!
Shit vad pinsamt, har inte haft ett par jeans på säkert 20 år och jag är absolut ingen jeansmänniska, de är stela och allmänt obekväma. Dessutom var de storlek 42, ha, ha, ha! Kommer inte få dem över knäna ens. Men ok då, jag gör ett tappert försök...

Med hakan i knähöjd och jeansen uppdragna till midjan utan större svårigheter fick jag årets chock! De satt ju fan bra??? Hur har det här gått till? Har jag fått kärringkropp, dvs så pass slapp så den fyllde ut allt jämnare än förr eller vad??? Efter min 17 års dag har jeans inte passat mig, inte en modell som ens varit i närheten.

- Sitter de bra? Hörde jag expediten fråga.
Efter 10 sekunders tystnad och när den största chocken släppt får jag fram:
- Eeeehhhh, ja, faktiskt....

3 minuter senare kunde jag med lättnad slänga fram två par brallor på disken och glad i hågen drog babsen några hundralappar. Jag gissar att jeansmodet har förändrats på de här 20 åren som jag varit jeanslös, nu har ju helt andra möjligheter och en ny värld öppnats. Bye, bye "Giant size cause your fat" avdelningen. I'll never be back!

PS: Har faktiskt bara ett problem. Jeansen håller in magen otroligt väl från naveln och ner, vilket jag inte upplevt med andra byxor innan då det området har varit mitt största bekymmer. MEN, allt fläsk trycks nu upp över byxlinningen och har jag en tight tröja på mig så får jag en inte alltför attraherande bilring runt midjan. Det kommer att innebära, jeans med fluffiga tröjor eller tighta tröjor men mina vanliga brallor på. Men å andra sidan, variationerna blir ju oändliga!

Kommentarer
Postat av: mammamuuuus

Haha,det är samma här.Är det jeans(som är mycket sällan) så blir det en stor tröja över valken.

Men va f_n...vi har fött barn.Vi har varit uttöjda över alla gränser.Klart det sladdrar lite=))

2010-03-23 @ 20:50:48
URL: http://www.123minsida.se/miamixen
Postat av: Anki

Jeans och luvtröja är underbart! ;P

2010-03-24 @ 08:35:01
URL: http://www.rexlicious.se
Postat av: mysan

Ett tips till alla som lider av detta problem med muffinstopp över byxlinningen. Gör som jag.Köp bodysar eller korseletter. De håller in allt som ska hållas in och lyfter tuttarna fint. Du kan ha i princip hur tajta byxor som helst, förutsättningen är ju att du kommer i dem:)men med en body så hänger inget över, inte heller när du sitter.

En positiv bieffekt av flitigt användande av bodysar är att huden drar ihop sig och blir fastare. Låter väl bra. Halens har en snygg body med push up, klingel har massor, sen finns det på miss mary och man kan hitta ibland på ellos och cellbes och la redoute, Till hyfsade priser och de flesta är riktigt söta eller sexiga. Det är bara att välja beroende på smak eller om man vill ha en body för vardag eller fest eller kanske båda.

Alla kläder sitter snyggare med en body under och det är jättebekvämt att ha på sig.

Lycka till!

2010-03-29 @ 15:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0