Balsamerad?

Jag är en äkta badmänniska! OM temperaturen är ok och jag är i gott sällskap. Jag och Elvira brukar åka iväg till Delsbo simhall och ta oss ett dopp, det är enda badhuset inom rimligt avstånd som inte har för kallt i vattnet. Elvira börjar bli en hejjare på att simma och jag har som motto dessa stunder att aldrig sätta ner en fot i bassängbotten, för att få ut maximalt med träning. Bäst att försöka förena nytta med nöje när man har chansen.

I tisdags var vi iväg i vanlig ordning och vi hade simglasögon på, tror vi plaskade mest och skrattade högst av alla. Tur att det brukar vara folktomt när vi är där, en och annan motionssimmare som blänger på oss med jämna mellanrum men annars brukar det inte vara direkt trångt om plats. Med simglasögonens bidragande motivation tror jag vi var mer under vattnet än över. Skitkul att leka fisk ; ) Jag erkänner, jag blir i Elviras ålder när jag badar och hon är minst lika stormförtjust som mig, vi brukar vara i vattnet i drygt en timme för att sedan avsluta med ett varmt, skönt bastubad med någonting att dricka och massor med frukt. Den här gången började jag mot all förmodan frysa efter ca 30 minuter i vattnet, så som vi höll är det konstigt, vore ju inte vara någon konst att hålla sig varm i det tempot. Efter en timme bad jag en motvillig Elvira att vi skulle kliva upp, efter 20 minuters tjat gick hon med på det, men det krävdes att jag fick muta henne med en godispåse från Simhallskiosken. Vi duschade, gick och hämtade frukten och jag passade på att dränka in mitt hår med balsam, håret blir kanonn efter en stund med balsam i bastun. Sagt och gjort, jag satt där och mumsade och värmde mig, även fast vi satt där både länge och väl så började jag aldrig svettas, måste ha varit rejält nerkyld? När vi bastat klart hoppade jag snabbt in i duschen och sen sprang jag och klädde på mig för att inte frysa arslet av mig. När alla kläder var på så slog det mig. Fan, jag hade ju allt balsam kvar i håret.....

Tro nu inte att jag klädde av mig alla kläder, hoppade in i duschen, tvättade ur balsamet, torkade och klädde på mig. Med Elvira fullt påklädd i omklädningsrummet med en utlovad godispåse i sikte. Jag sket i att tvätta ur håret och redan mellan badhuset och parkeringen började det klinga om de stelfrusna hårtopparna. Nåja, jag får väl knacka av mig balsamet innan jag kommer hem, tänkte jag medans jag satt i den iskalla bilen och hörde ljudet av istappar i håret. Kan passa på att lägga till att mössa är det enda jag inte bär offentligt, denna gång var inget undantag och den enda anledningen till mitt mösstrejkande är för att jag ser ut som en förväxt 3 åring i mössa. Jag ger "babyface" ett ansikte med mössa på och det vill jag inte bjuda allmänheten på!

Väl hemma var klockan så mycket att det var dags att ta in hästarna, ingen tid att spilla, jag tog dem direkt efter vi kom hem, stannade där ute i nästan en timme och borstade på prinsen. Men sen fick jag äntligen komma in i värmen och duscha ur balsamet. Gissa om det var tidernas längsta balsambehandling och jag kan avslöja att jag inte behövde borsta ur det efteråt, drog ett par tag men det kändes överflödigt. Synd att jag inte hade hårinpackning i istället...

Kommentarer
Postat av: Anki

ASG

2010-01-22 @ 20:03:36
URL: http://www.rexlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0