Skott i råttan ; )

Igår åkte jag på katt turné och hämtade upp en löpande Dusky och en pillsk Ice. Normalt brukar det ta ca 2 dygn innan mina honor faller för hanarna och eftersom Ice aldrig parat förr så gissade jag att det skulle ta ett par dagar även denna gång. Men jösses vilken Finne jag har. Han hoppade på henne bara någon timme efter hemkomsten och de har hållt på sedan dess. Han har verkligen fattat galoppen!

Så nu hoppas jag på att N-kullen kommer att födas i slutet på mars.

Electra kommer också att få dejta Ice inom några veckor och så hoppas jag på att Sushi kommer igång och börjar löpa snart. Längtar efter kattungar!

Jag håller min pillerdiet till fullo och lovar att ställa mig på vågen igen på fredag. Tydligen har även Dalle fått inspiration men han och hans kompis nere i Gävle har hittat på en egen metod som de kallar för "Halvatallriksmetoden" och det innebär precis som den heter, man lassar på en portion som man tänkt att man ska äta och tar bort häften. Han började i måndags och har tappat 2,8 kilo!!! Hur är det möjligt? Han måste ha varit nyskiten och hungrig när han klev på vågen imorse!


Kommentarer
Postat av: Amanda

och nu håller Amanda tummarna för att han ska vara nöjd för ett tag framöver. Men det är väl att göra sig illusioner, han kommer bara få blodad tand och börja sätta på kuddar och sånt där hemma och skrika dubbelt så högt nätterna igenom. ;)



Men håller tummarna för att det blir smått!

2010-01-27 @ 11:32:03
URL: http://oyvey.blogg.se/
Postat av: Martina

Ha ha, med tanke på hur han håller på så är allt att döma att han fått blodad tand, men förhoppningsvis löper honorna på i en rasande fart så du kan njuta av en slö, tyst kastrat till sommaren ; )

2010-01-27 @ 11:35:26
Postat av: Amanda

åååh det låter ju helt ljuvligt det där, så jag håller tummarna ;)

2010-01-27 @ 11:37:02
URL: http://oyvey.blogg.se/
Postat av: Ewa Granath

Du är rolig du!!

Vad är det för piller du äter??Nått du kan rekommendera...

Du ska inte ha en kisse??

2010-01-27 @ 22:12:49
Postat av: Cederhall...

Hahaha...halvatallriksmodellen låter super..Dalle kommer garanterat vara en lätt knottviktare till sommar`´n..

2010-01-29 @ 11:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0