Lappsjuk?

Huuu, vad långtråkigt jag har.

Det enda jag har att se fram emot som inte hör till vardagen är MIKA konserten i mars, 2 månader kvar! Jag som alltid brukar ha fullt upp med kommande utställningar, kurser, resor osv, men nu är det helt tomt i Filofaxen. Är så himla sugen på att åka utomlands, Paris till våren med ungarna, om allt går enligt planerna (som det oftast inte gör). Eller en weekend i Stockholm inom en snar framtid. Bara det händer någonting, lappsjukan håller på att grabba tag i mig och vägrar att släppa förrän jag sitter på E4:an på väg hemifrån.

Har varit till BVC idag och gjort en besiktning på SkrikNils, allt ua och hon hade dragit iväg i både vikt och längd. Huvudet är fortfarande på "normalkurvan" hur jag nu ska tolka det. Är kroppen för stor för huvudet eller är huvudet för litet till kroppen? Är hon "normalfuntad" och storväxt? Hur som hellst, det blir nog människa av henne också ; ) Hon fick sin andra svininfluensavaccinering och skrek som en stucken gris ; ) Men det är väl normalt? Tårarna torkade på väg ut från vaccineringen. I väntrummet klädde jag på henne igen och mig själv också och lämnade BVC med en arg unge på armen och en svettandes morsa. Väl hemma igen var hon sitt vanliga jag och gjorde allt för att rasera mina hinder till kattlådan. Att hon inte kan förstå att det inte är en sandlåda för barn?

Nu ligger hon och sussar sött i sin säng och jag har "mammatid", eller ska jag säga "bloggtid".

Vad händer på kattfronten då? Inte mycket.... frustrerande nog!

Director har som sagt anlänt och jag hoppas det skall leda till Pebbsmåttingar. Kishi löpte för ca en vecka sedan och hon fick bo med honom i knappt 4 dagar. Hela tiden låg hon och tröck i kattlådan och jag fick stänga in Director tillfälligt så hon skulle våga sig ut och äta och dricka. Hon fick flytta därifrån i helgen och gissa vad jag upptäcker... En stor tumörliknande svullst på revbensslutet på höger sida. Hon ömmar inte och det finns inget som tyder på yttre våld, men vad fan! När jag äntligen har hittat en karl åt henne ska hon gå och få cancer eller vad???? Ville inte åka med henne till veterinären på en gång eftersom jag ville att hon skulle få återhämta sig efter daten. Men jag åker nog i början på nästa vecka och kollar upp om mina farhågor besannas. Jävla skit!

Hade planer på att para både Sushi och Dusky också, men ingen av dem behagar löpa förstås. Ice är hur redo som hellst och bara går och väntar på dambesök, jag hoppas att det inte dröjer alltför länge. Ska ju para Electra snart också och det vore ju trevligt om det inte blev alla på en gång...

Igår satt jag med bokföringen halva dagen och snart ska jag upp på kontoret igen och göra klart det sista, skriva reseräkningar för hela 2009, hoppas mitt minne inte sviker mig.

Shit, nu när jag skrev 2009 så kom jag plötsligt på att jag skrev fel på Zelmas vaccineringskort, jag skrev att hon var född 2008-01-03, vilket naturligtvis ska vara 2009 istället. Åhh, vad pinsamt, allra hellst eftersom jag fick be BVC kolla upp på datorna vad hon hade för 4 sista siffror. Jag är hopplös på att komma ihåg ungarnas födelsenr, så otroligt genant eftersom det inte kan beror på dåligt sifferminne, fråga gärna vad hundarnas registreringsnr är och jag kan rabbla upp dem på stående fot, men mina egna ungar... fy skäms!

Nu är Zelma vaken och jag ska ringa BVC och erkänna mitt misstag...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaså det är snart dags för min lilla Sessa igen :D Jag har precis återhämtat mig efter förra gången och börjar nu sakna att ha småttingar igen... Haha

Kramar från Ånge

2010-01-13 @ 19:12:46
URL: http://jkc.blogg.se/
Postat av: Elina

Haha...jag vet exakt vad du menar med lappsjuka, jag blir likadan om jag inte får lämna byn på ett par månader....men samtidigt tycker jag att det är så jäkla skönt att komma hem igen varje gång jag har varit någonstans. Nästa vecka ska jag till Sthlm med jobbet och jag längtar ut till E4:an precis som du säger:) Vi ska dessutom glamma omkring på Berns, snacka om att jag kommer att känna mig som en lantis i den miljön, men det blir säkert skitkul...Vi får väl ta vår shoppingtur någon gång framöver oxå, då har vi ytterligare ett skäl att lämna byn!

2010-01-13 @ 21:14:28
Postat av: Amanda

Ja nog tusan är Ice redo. Han har sagt att han gärna vill åka bort på semester till nån kåt honkatt ett par-tre-sju dagar. ;) Eller så är det kanske jag som vill det så man kan få sova riktigt. :P

2010-01-13 @ 21:26:36
URL: http://oyvey.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmm...åldern Martina åldern :-)mitt personnummer är ?? va..haha

2010-01-15 @ 11:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0