Jag väntar...

Tjejer brukar ju som regel vara de som killarna får vänta på vad gäller diverse aktiviteter. Men hos oss är det precis motsatsen som råder...

Ska vi iväg på någon tillställning så är jag alltid klar i tid, jag frågar med jämna mellanrum om Dalle är klar för att åka och han nickar redan 3 timmar innan vi ska åka. Men när jag väl står där på klockslaget och det är dags att åka så börjas det.
- Jag ska bara....
Fylla på olja i bilen.
Tömma bilflaket på grejer.
Lägga in ved i pannan.
Koka kaffe.
Ringa en vän.
Byta kläder.
Ta en snabbdusch.
Stryka en skjorta.
Packa resväskan.
Kolla upp en grej på internet.
Boka hotell.
Tvätta bilen.
Koppla husvagnen.
osv osv osv....
Varför säger man att man är klar när man inte är det?

Ska vi ut på galej så är jag alltid klar före honom. Det tar ca 20 minuter för mig att bada skumbad, sminka mig, borsta tänderna, byta om och ta ett glas igångsättningsvin. Är jag unik eller slarvig? Kan förresten erkänna att det hänt fler än en gång att jag hoppat in i taxin med foppatofflor, men vad fan, i tid är jag ; )

Varför detta inlägg kommer just nu är bara för att jag har en stund över. Jag ska strax kolla på en film och äta glass, men jag väntar förståss på gubben.... Som pratar i telefonen och "kommer snart".

Undrar hur många år av ens liv som går ut på att vänta på andra. De få gånger jag inte kan passa tiden är för att jag har någon med mig som sinkar mig tidsmässigt. Frustrerande, jag hatar att komma för sent, oavsett i vilket sammanhang det gäller. Men har man 2 barn och en tidsoptimist till karl så är det ofrånkomligt, grrr!

Ooops, nu kommer han, vi höres, och jag som inte hunnit sätta i filmen.... ; )

Filmtajm!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ibland när man är här inne och läser, så känns det som det är mig själv jag läser om.... Ibland är det nästan läskigt, detta inlägg ÄR ju jag!! Och sen när man hoppat in i bilen ska det bara hämtas plånbok i lagårn, eller hämtas nåt i verkstan eller tanka bilen först.

Som sagt, det är MIG du skriver om idag....

2010-01-13 @ 12:22:05
URL: http://www.neverfading.nu
Postat av: Martina

Härligt att höra att man är i gott sällskap ; )

2010-01-13 @ 12:34:24
URL: http://cazoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0