Here we go again....

Tänk att jag inte kan låta bli att sitta på fingrarna... ; )

Ja, jag pratar naturligtvis om forum av alla de slag. Jag gillar forum så länge folk som skriver sina inlägg står för dem till 100%. Nicknamesinläggen ger mig absolut ingenting då det bara symboliserar att det sitter en väldigt osäker människa bakom tangentbordet och försöker skruva upp stämningen med debatter som de aldrig skulle våga stå för i verkliga livet, men det finns några få guldkorn som inte drar sig för att uttrycka sina åsikter och vädra sin ståndpunkt i forumets hårda, stormiga och unika värld.

Nu blåser det en aning på ett forum som jag knappt besöker längre, men jag kunde bara inte sitta på fingrarna den här gången. Jag brukar få en massa skit för mina inlägg och jag har inte en drös polare på forumet att luta mig mot eller söka bekräftelse av. Jag skriver mina inlägg bara för att det ger MIG någonting, sen är det såklart superbra att jag får medhåll ibland, det bevisar ju bara att jag har en poäng med det jag skriver. Men de allra flesta tiger tyst på forumet men brukar skicka mig PM, SMS eller mail för att bekräfta att de tycker som jag. Jag önskar att folk inte var så rädda för att göra sin röst hörd, det behövs massor med människor som vågar stå för sitt ord för att det ska kunna bli förändringar på ett eller annat sätt.

Jag heter "Calista's" på forumet och det är ganska förvånande att det inte blivit en högre debatt än så här, men vem vet, det kanske kommer. Jag har ju ändå varit ganska provocerande när jag erkänt att jag tycker Svenska Dobermannklubben (SDK) är klubben för inbördes beundran, att jag har förhoppningar om att klubben ska dö och att jag menar att det är omöjligt att få sin röst hörd så länge man varken har en hund från en av klubbens erkända uppfödare eller tycker om att slicka röv. För tillfället har tråden haft över 2000 besökare så håll med om att det är lite trist att inte fler vågar säga vad de tycker.

http://dobbeforum.hemsida.net/forum/forum_posts.asp?TID=2759

Kommentarer
Postat av: åsa

Jag dör av skratt!!! Vilka nötter det finns! Snacka om att gräva en gropp, fylla igen den, gräva upp den igen och sen snubbla på spaden och rammlar ner med arslet före! Hahahahahahahahaha!!!!



Kram!

2010-01-19 @ 00:44:26
Postat av: Elina

Haha, jag följde länken du hade lagt på FB och roade mig med att läsa forumet häromdagen, mycket underhållande...men ibland tror jag att folk i allmänhet har för lite att göra:)

2010-01-19 @ 07:23:33
Postat av: Lenis

Hej Martina!



Ja vad ska man säga annat än att jag håller med dig om vad du skrev på forumet, som många gånger tidigare! Du vet ju vad det har stormat kring min person och mina starka åsikter på forumet. Ofta har det då handlat om just SDK och de saker du pekade på. Denna gång ledde mina starka åsikter om klubben till att jag (och en person till) nu är avstängd från Forumet sedan i december! Efter att ha skrivit över 700 inlägg under tre år och jag har aldrig haft en endaste varning...nu blev det pang bom SMACK...fem direkt och OUT!



Det är helt enkelt skandal och allt annat som du, jag med flera har tagit upp på forumet. Det är väldigt mångs som läser vissa "heta" trådar, men som tyvärr inte vågar pränta ner sina åsikter. Det tycker jag är väldigt tråkigt och är ett tydligt tecken på hur det ser ut i och kring klubben.



Jag har sagt det förut och säger det igen, att fick jag bestämma då skulle jag vilja se dig som Dobermannklubbens nya ordförande! :)



Du har fått en ros av mig på min blogg!



Må så gott



Lenis och Electra

2010-01-21 @ 17:58:59
URL: http://electra-de-galius.se
Postat av: Martina

Hej Lenis!



Ja, det var väl attans att du inte kan skriva på forumet längre. Trist att de inte fattar att man måste röra om i grytan ibland, för att saker och ting ska komma upp till ytan. Men SDK är inte direkt känt för att vara en klubb med öppna sinnen och vill hellst bara ha med folk de får om ryggen, inga nytänkande medlemmar, det blir för jobbigt för dem!



Ha, ha, ha, ordförandeposten! Det skulle vara en syn för ögat, inget skulle bli sig likt, ha, ha, ha!!!



Tack för rosen förresten och hoppas vi ses i något hundsammanhang snart ; )

2010-01-21 @ 21:23:57
Postat av: Lenis

Varsågod. Jag delar ut någon/några varje vecka. :)



Jag tror det skulle bli perfekt med dig som

ordförande och några andra nya personer i styrelsen! Då blir det nog annan ordning och

därmed slut på "rövslickande" och annat.



Ja admin skrev ju på forumet, -gå till årsmötet och rösta så ni inte får Lenis som ordförande! Ha, ha, ha!!! Lobbyverksamhet...sjukt! Moderskeppet kommer nog med alla sina satteliter till årsmötet, var så säker. Jag skall oxå dit...hehe.



Det var en viss person från grannlandet som "hoppade på" dig fult tycker jag och

någon annan hängde på.

Jag ville bara säga att du är verkligen

"någonting" och det vet de flesta om!

Du är helt enkelt för bra och därmed

ett hot för den inre kretsen.



Grattis till fina resultat med dina hundar

och alla avkommor! Hoppas ni får ett mycket

bra och härligt 2010!



Ha det bäst



Lenis

2010-01-21 @ 21:59:33
URL: http://electra-de-galius.se
Postat av: Lenis

Har du lust att redigera till mitt sista inlägg, där raderna har hoppat fritt! :)

2010-01-21 @ 23:16:16
Postat av: Lenis

Åsa, får jag citera din härliga kommentar...den där med spaden? Den är ju sjukt bra...ha ha ha!! Den skulle du ha lagt in på forumet!



Jag lägger den i så fall i min "Åsiktsverkstad".



Bästa hälsningar



Lena

2010-01-21 @ 23:30:16
Postat av: Åsa

Hahaha! Ja gör det Lena =D



Ha det bäst.

2010-01-22 @ 00:38:01
Postat av: Lenis

Tank jo, done! :)



Ha det bäst



Lenis

2010-01-22 @ 02:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0