I'm back!

Jodå, vi lever!

Frågan är bara vad jag ska skylla på den här gången? Inte ett inlägg på evigheter, eller hur!
Antingen beror dessa formsvackor på att jag har för mycket att göra eller att det inte händer ett skit här ute i skogen. Den här gången har det kanske varit en variant av de båda.

Några dagar efter jul fick vi finfrämmande från landets alla hörn och det var full fart hela tiden. Det är kul att det börjar bli en tradition att vårt sammansvetsade gäng träffas varje nyår. Tusen tack mina goda vänner, ni är guld värda att få rå om dessa dagar! Vi hade sena kvällar med mycket prat, diskussioner och god mat. På nyår festade vi upp drygt 5 kilo oxfilé, de ni! Har tagit en del kort också men inte hunnit föra över dem till dumburken, så det får bli en annan gång. Kan dock tillägga att det inte behövdes så mycket redigering detta år ; )

Casse är bra i benet men har ståt en längre tid nu, vem vill vara ute och rida i 30 minus? Inte jag iaf... Vi har haft "friska dagar" som svärfar brukar säga, eller svinkallt som det heter på min planet. Han precis hunnit ut till stallet innan näsan ramlat av i en snöhög. Hundarna är trebenta i detta väder och gör sig bäst inne i värmen och vattenhinkarna till hästarna fryser på 30 minuter. Hur ska jag stå ut om detta helvetesväder håller i sig? Jag är glad att kaninerna får bo inne i stallet den här vintern.

Heffa, som blev 1 år i augusti har kommit på hur man gör när man löper nu iaf, första gången som jag blev ärligt glad över att se en löptik, bättre sent än aldrig!

I förrgår hade vi strömavbrott vid två tillfällen, jag och Helén var ute i stallet och mockade och plötsligt blev det kolsvart, tur att jag hade henne med mig. Efter ca 40 minuter, när vi hittat in i huset och tänt lite ljus så avslöjade Helén för Elvira att hon minsann kunde trolla:
- Elvira, ska jag visa att jag kan trolla fram ljuset igen?
- He he he, ok....
- Då räknar jag till 3 och då kommer ljuset tillbaka, ok?
- Mmmm, visst...
- Abra kadabra sim salabim! ETT....TVÅ....T....

Och gissa om ljuset kom tillbaka! Är det inte skitmärkligt?

Kommentarer
Postat av: Anki

Om jag va Elvira skulle jag va jätte rädd för Helene efter de där!!! :-O Läskigt!

2010-01-12 @ 17:42:36
URL: http://www.rexlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0