Ängas renaste kök?

Nu är vårt kök i tipp topp!

Sånär som på ett par brända skåpluckor som sitter kvar. Men annars kan man inte få ett renare kök. Vi har haft två städtanter här i 2 dagar som sanerat köket och på två dagar hinner 2 städtanter ganska mycket, tro mig!

Kände mig som en äkta lyxhustru när de var här och jag passade på att göra sånt som jag inte har samvete att göra annars. En av dagarna hade jag även barnvakt så då höll jag på med hästarna i 10 timmar. Smörjde upp hela sadelkammaren, rullade upp grimskaft, tvättade täcken och ridkläder osv osv. Nu är stallet i klass med köket, skinande rent!

Idag har syster Åsa varit här och vi har varit ute på en underbar ridtur med hästarna. De fick sig en ordentlig bensträckare i djupsnön och att det är stor skillnad på fd travare av varmblodsmodell och Paint/Irish Cob korsning blev övertydligt idag. Åke travade i svindlande hastighet med syrran i sadeln och straxt därefter kommer jag och Casse i den snabbaste galopp han kan åstakomma. Tror han tyckte det var förnedrande att bli ifråndragen i trav...

Hoppas det blir fler ridtillfällen med syrran, alltid kul att ha någon att rida med och jag tror att både Åke och Casse hade minst lika kul som oss! På vägen hem skulle vi galoppera uppför en backe, Åke drog iväg först och Casse blev så till sig så han stod på stället och galopperade innan han fattade att han skulle framåt också, gissar att han såg ut som en sån där teckand figur som springer iväg fort men slirar på samma ställe innan han kommer iväg. Han var helt till sig idag och var tom lite småtrippig på väg hem, min Casse, det trodde man ju aldrig att man skulle få uppleva!

Kommentarer
Postat av: A

Rider inte helena? Lr är det du som äger åke?

2010-01-25 @ 15:25:49
Postat av: Martina

Hej A!



De veckor Åke bott i mitt stall så har ingen Helena ridit honom. Åke ägs av en tjej i Sundsvall men bor hos fodervärd som hyrt in honom hos oss. Så svaret är nej, jag äger "bara" Molly och Cassuall.

2010-01-25 @ 18:21:48
Postat av: A

Hej! Förlåt läste lite fel föruut, helen stog det ju :) Kul blogg!

2010-01-25 @ 19:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0