Hemfridsbrott begått!

Åhh, vad skönt. Zelma har flytt med farmor upp till Kyrkbyn och jag och Elvira sitter här och njuter av det tillfälliga lugn som råder. Jag vet precis vad hemfridsbrott innebär efter att ha blivit berikad med en myrling som är precis Elviras motsats. Zelma är klättrig, verbal, pillrig, stoppaimunnig, våghalsig och envis som synden. Elvira var fortfarnade krypandes i samma ålder, tystlåten, försiktig, återhållsam och lite småfeg. Ska bli otroligt spännande att se hur olika de blir när de blir äldre. Elvira kunde jag ha tillsammans med både hundarna och katterna utan fara för deras hälsa. Myrlingsministern gör allt för att slita av Heffa öronen och katterna skinnet. De flyr henne som pesten. Nja, Heffa har intalat sig att det är "mysigt" att få öronen avslitna så hon brukar smyga upp i knät på rygg på Zelma och leka att hon njuter av behandlingen. När Elvira var liten så umgicks hon med djuren och pysslade medans Zelma försöker köra över dem med leksaksbilarna och river ner allt som kommer i hennes väg. Elvira är sjuk idag så hon ligger nerbäddad med Liona i soffan och glor på TV.

Nu ska jag springa ut till pannan och slänga in ved, sen ska jag städa lite och luncha hästarna samt mocka. Hade gärna sett att jag skulle hinna rida också men jag kan inte gärna lämna Elvira hemma ensam.

Imorgon ska jag kennelkonsulera med damerna från söder, ska bli skönt att komma hemifrån några timmar och prata vuxenspråk en stund.

Får se om jag hittar motivation att skriva mer efter städpasset är avslutat, antagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0