Gårdagens höjdpunkt.... En rotfyllning!

Har som jag redan nämnt lidit av tandvärk och den har varit olidlig. Det har dunkat i halva ansiktet och jag har tom haft värk bakom ögat och i örat samt inte kunnat prata, nervvärk! Igår hade jag tid hos tandläkaren och jag bad henne dra ut fanstyget om hon inte hittade något fel på den. Jag hatar den där tanden, den har spökat förut och det ironiska är att den är rotfylld sedan 2007.

Hon röntgade från alla håll och kanter och kunde inte hitta vad som orsakade denna outhärdliga smärta. Jag har sagt det förr och säger det igen. Jag föder hellre barn än sätter mig i tandläkarstolen. Lider av svår tandläkarfobi! Bara hon nuddade tanden så kved jag. Hennes förslag var att borra upp rotfyllningen och kolla hur det såg ut längst ner. Jag kunde gå med på vad som hellst bara jag fick bedövning. Sagt och gjort och bedövningen var det ljuvligaste jag upplevt på länge, smärtan släpte sitt järngrepp och jag låg resterande timme i stolen och bara njöt. Tror tom att jag höll på att somna vid ett tillfälle. Trodde aldrig jag skulle säga det, men den här timmen kom att bli dagens höjdpunkt! Att som tandläkarfobisk tjej påstå att dagens höjdpunkt är att borra upp en rotfyllning 20mm kanske avslöjar hur jävla ont jag haft. Varje minut dygnet innan tandläkarbesökte har varit en kamp!

Orsaken till smärtan lät sig inte dröjas då de i botten på tanden kunde gräva ur både blod och var, jag hade en bakterieinfektion i tanden. De fyllde igen den provisoriskt och jag ska tillbaka vecka 9. Fick penicillin i 10 dagar och efter besöket har jag mått hyffsat bra. Men jag har dragit på mig en förkylning och känner mig febrig, men efter senaste dygnets helvete så känns det som en peace of a cake. Skulle även vilja skicka ett stort fång rosor till min tandläkare, som jag även har förmånen att känna privat. Hon är helt fantastisk och så superproffsig på det hon gör så det är inte sant, jag kommer ALDRIG byta tandläkare!!!

Så fort jag kom hem från tandläkaren sprang jag ut i stallet och mockade, utfodrade och vattnade, tänkte att det gäller att passa på så länge bedövningen sitter i. Det har varit motigt att ha häst dessa dagar och helst av allt hade jag velat ligga i sängen och ömka mig själv. Tur att man har en man som inser att jag behöver vila, han och ungarna har precis åkt ner till kiosken och ska köpa med sig en flottig kebabrulle hem till mig, slurp! Så nu ska jag passa på att njuta av lugnet och samtidigt gruva mig lite för intag av hästar ikväll, burr.... Trodde jag skulle tuppa av när jag mockade idag och kom in helt genomblöt av svett.

Imorgon är det invägning igen och då har det gått 3 veckor, då blir det lite upp till bevis om pillrena fungerar eller ej.


Kommentarer
Postat av: Anki

4 veckor har gått med viktväktarna....sammanlagt har jag gått ner 5,5kg!

Genomsnitt 1,4kg i veckan!!! ;P



PUSS!!

2010-02-11 @ 19:39:28
URL: http://www.rexlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0