Det pågår ett krig...

... mellan min hjärna och kropp!

Jag mer förkyld än någonsinn och det är ikväll som jag inget annat hellre vill än att gå ut på lite galej. Är det inte typiskt...

Hjärnan försöker övertala mig att dra på mig festblåsan genom att påminna mig om att man bara lever en gång, rycka upp mig, säg vad inte lite sprit kan bota, du behöver komma ut och umgås med folk i den egna ålder, var inte en sån tråkmåns, det luktar tantvarning om du bangar för en liten förkylning.

Men kroppen säger, lägg dig ner och dö kärring, du är för gammal för sånt här, det är en dag imorgon också, du är inte pigg nog att svänga dina lurviga ikväll, drick te och ta en Ipren, det går fler tåg.

Är det inte jävligt jobbigt att behöva sitta emellan dessa två egensinniga martyrer. Jag då, har inte jag någon talan? Jo, jag håller på hjärnan den här gången, kroppen vill som vanligt bara jävlas med mig. Hjärnan är på värsta partyhumöret om den så ska behöva dras med en klagande, missanpassad kropp hela kvällen. Jag ska gå ner och lägga mig i ett varmt bad nu och hoppas på att en av dem vinner snart, så jag slipper ha dessa samvetskval.

Wish my brain luck!

Kommentarer
Postat av: Jenny i Mjölby`t

Jösses Martina !!! Har de inte slutit fred än??? Det måste ryka kring dej av allt krig isf, för det är vällan inte så att du travade ut och blev MER sjuk ????

Jag blir så orolig då jag inte kan få min dagliga Egotripp alà Martina !!! asg :o)



Kramis från Jenny å så en puss från Othello

2010-02-18 @ 21:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0