Ungar är ju för härliga ändå!

Jaha, så var Elviras födelsedagskalas över för den här gången, vi har haft fullt upp med 12 härliga ungar och vackert väder.

Tänk att jag har en dotter på 7 år, vart tar tiden vägen???

Ungarna bjöd på en hel del underhållning med sina störtsköna kommentarer, eller vad sägs om det här som exempel...

Två av barnen stod och beundrade vårt stora akvarium och den ena frågade den andra:
- Undrar vad det är för typ av fiskar, är dem riktiga tror du?
- Ja, det är klart de är riktiga, där är en Brax, där är en Lax och där är en ... Sushi!

Ha ha ha, tänk vad man får lära sig!

Strax innan hade en av dem frågat mig om det gjorde ont att ta på nakenkatten.
- Absolut inte, sa jag med stor övertygelse.
Trots detta vågade hon knappt peta på en översocial Kishi, men var väldigt faschinerad ändå ; )

Ungar är ju helt underbara, en av de härligaste komplimangen jag någonsin fått fick jag i början på veckan. Hör här!

I måndags hade Elvira ett par kompisar här varav den ena aldrig varit här förr. De kom in i hallen och nybesökaren sa spontant:
- HEJ!
- Hej, svarade jag.
Då stannade hon till och granskade mig från topp till tå, där jag stod osminkad i mina urfula mysbrallor och sliten T-shirt med Zelma på armen, sekunden efter säger hon frågande.
- Är det DU som är Elviras mamma?
- Ehh, ja... svarade jag och funderade på vad som gjorde henne så förvånad över detta.
Då vände de på klacken och sprang upp för trappen för att mötas av Elvira, på vägen upp hörde jag tjejen säga till kompisen.
- Vilken FIIIN mamma Elvira hade!

Gissa om det värmde i hjärtat, att höra den kommentaren från ett barn kändes så genomäkta på något sätt, det var inte ens meningen att jag skulle höra det, vilken tur att jag har god hörsel ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0