Nej, vi har inte blivit drabbade av askmoln!

Nej, vi sitter inte fast i Spanien pga ett askmoln, men man kan ju faktiskt fundera eftersom jag inte bloggat på evigheter...

Tja, jag får väl skylla på tidsbrist och inspiration. Men nu har jag fått in bilderna från kameran till datorn så nu ska det väl bli en liten resume.

Vi bodde som sagt i ett högt hotell på 28 våningar och vi fick ett rum på våning 9, vilket var tillräckligt, balkongen var hela 13 meter lång och det var skithögt, fick tvångstankar när man spejade ut över räcket, men utsikten var outstanding så man kunde liksom inte låta bli iaf.








Badkar fanns också, som pricken över i och vi badade både morgon och kväll, Dalle höll sig vaken hela tiden (ska blogga om insidenten i Italien för ett par år sedan för er som inte fattar vad jag menar).









Vädret var underbart, som en perfekt sommardag i Sverige, varmt i solen och svalt i skuggan, bara att välja vad man ville utsättas för. Jag som tillhör kategorin "likblek eller knallröd" valde skuggan och trivdes utmärkt! Men vi tog vågade oss ner på stranden och kolla läget iaf.





Sanden var den mest finkorninga jag sett, passande nog hade jag mina fodrade vinterstövlar på mig, det gäller ju att smälta in...



Eftermiddagarna tillbringades på favoritbaren, härlig utsikt vid båthamnen och svalkande Sangria, drack även den godaste orgasm någonsin där, toppad med vispgrädde, kaffebönor och riven choklad, Dalle provade en Hawaii.








På dagarna strosade vi runt på stan och hittade en saluhall som bjöd på det ena vidriga efter det andra, hade inte ens mage att knäppa kort på allt äckligt som tydligen Spanjorer tycker är ok att kalla för mat. Fårskallar i långa rader, oxtungor, flådda kaniner i sin helhet, kalkonfötter, grisöron och trynen, kolungor, för att bara nämna en del, värst var nog lammskallar med pälsen kvar och tungan som hängde ut ur munnen och en blick som förmedlade panikångest. Jag är annars inte kräsen, eftersom jag själv varit med vid styckning av våra grisar tex, men ungefär här drar jag min gräns, snyft.
Det fanns även en hel del fisk och skaldjur på stället så doften kan nog klassas som unik, men intressant och räkorna så spännande ut eller vad tycker ni.









Spanjorer måste vara ett kortväxt folk, kolla hur lång jag ser ut!



På kvällarna gick vi till favoritbaren och satt i solen och pratade om allt mellan himmel och jord. Jag beställde en Cosmopolitan vid disken och fick vad jag förtjänade. Den bestod av 3 dl sprit, toppad med en blåbärslikör bara för att få lite färg på den. God... NEJ....Mycket för pengarna... JA! Dalle beställde en gin och tonic och den var lika stark den, uppskattningsvis en alkoholhalt på 35%. Tog ett par bilder på Kat också, en trevlig tjej som jobbade i baren.









Jag fick upp Dalle på dansgolvet vid ett flertal tillfällen och vi träffade en del intressanta människor. En fördel med Spanien i jämförelse med Järvsö är att stängningstiden skiljer sig markant. Om det för det första finns något ställe som är öppet i Järvsö så stänger dem kl 01, i Spanien har de öppet till kl 07, me like! Ingen desperat sista drink innan stängning och man får känslan av att lämna stället först när man vinglar hem kl 04 på morgonen och möts av överförfriskade besökare vid ingången.

Barstreetan från vårt hotellrum.



Maten var inte till belåtenhet, det bästa jag åt under resan var glass och Paella, här sitter vi och mumsar gött!



Vi var på en "fin" restaurang och åt biff respektive lamm och man fick se till att skölja ner de seniga bitarna med en flaska vin, illa illa. Vi var besvikna och hade inget bättre för oss än att ta fram kameran och försöka posera med våra fulaste och högst personliga fyllebilder, svårt att få till det när man inte är i ett äkta fylletillstånd, men vad säger ni, är det så här vi ser ut?





Resan hem var seg och vi fick cheka in 2 gånger eftersom bagaget var för tungt första gången, köade i 2 jävla timmar...

Men i sin helhet var det ett par underbara dagar och på tu man hand med Dalle har man alltid kul!


Kommentarer
Postat av: Anki

Önskar jag hade följt med....ser ut som att ni har haft det helt underbart!

2010-04-22 @ 16:21:01
URL: http://www.rexlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0