Jag har gett bröstsim en ny innebörd...

I tisdags var jag och Elvira i Delsbo för att plaska runt i badhuset, hon har blivit superduktig på att simma nu och det har gett mig lite mer frihet i vattnet. Jag simmar längder och hon dyker på grundare vatten, nytta och nöje i perfekt harmoni!

Jag hittade inte min vanliga baddräkt så jag tog med mig en som jag inte använt på en halv evighet, den fick duga. Väl på plats kändes den helt ok och jag tänkte inte mer på det, vi hoppade i vattnet och när Elvira kände sig hemtam så började jag simma mina längder, det var då jag upptäckte att något inte stod rätt till...

Baddräkten var större än jag först trodde och tog in vatten framtill och silade vattnet ut genom rumpdelen, ungefär som ett krillnät eller nåt, rumpan blev gigantisk för varje skjuts framåt och överdelen av baddräkten blottade brösten för varje simtag. Skit också, att ta några längder på rygg var inte att tänka på alltså. Jag spanade runt i bassängen och konstaterade att de som badade inte hade simglasögon, bra, då kunde jag fortsätta simma utan att någon kunde ligga och spana under vattenytan.

En timme senare satt jag och Elvira och mös i bastun och jag kunde lägga till ytterligare en merit i min samling, jag hade lyckats ge bröstsim en ny innebörd ; ) Stolt som fan...


Kommentarer
Postat av: Ullis

Vackra du...Kram min vän

2010-04-23 @ 22:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0