Nu är de här!

Ja, som sagt, det var jaktlycka i söndags då jag och en vän tog bilen och åkte på vinst eller förlust söderut för att titta på mina senaste "jaktbyten". Har ju i många år nu funderat på rasen Peterbald men eftersom de är så fåtaliga så har det bara stannat vid ett fönstershopberoende, dvs se men inte köpa...

Min systers vän var i tagen och skulle köpa Sphynx så jag hjälpte till lite på ett hörn och spanade efter en som skulle passa henne. Det var då jag snubblande över annonserna och kände väl att det antagligen var ödets nyck.

Två intressanta ryska importer (honor) och en svenskfödd hane, ja, vad gör man...

Med oss hem hade vi alltså våra nyfunna vänner och tanken var att min kompis skulle få bli fodervärd åt hanen, en vacker crememaskad grabb som i stamtavlan heter Kosja. Flickorna fick följa med till Per-Anders gården till Elviras stora lycka. De heter Linda Fiona och Raphaela Martin men kallas för Liona och Kishi. De har inspekterat den nya miljön i sin egna takt och inatt hade jag en spinnande Liona under täcket, det räcker tydligen inte med ungar och gubbe i sängen.

Det ska bi mycket spännande att få bekanta sig med denna ras, som har uppstått genom en korsning mellan Don Sphynx och Siames/Oriental. Jag som älskar Siameser (- den fällande pälsen), kan det bli bättre? Nu vet jag att detta är långt ifrån en enkel ras att föda upp och dessa damer är antagligen inget undantag, men det är värt ett försök. För är det något jag är villig att göra så är det att chansa, man lever bara en gång!

Tanken är att jag ska ta lite kort på dem också, men just nu har de fullt upp med att fundera ut var´t de har hamnar, så jag vill inte gärna förblinda dem med kamerablixten än ; ) Men jag kan iaf visa upp två av dem redan nu. Liona och Kosja, som kallas för Roffa.



Kommentarer
Postat av: Jenny

De är sjukt vackra!!! Speciellt de två på de sista bilderna.

Ska hålla tummarna att dina chansningar går vägen :)

/J

2009-09-16 @ 11:24:05
URL: http://jkc.blogg.se/
Postat av: Amanda

ångrar din vän sig om att vara fodervärd åt hanen så vet du vart du kan vända dig ;)

2009-09-16 @ 12:40:02
URL: http://oyvey.blogg.se/
Postat av: Lise-Lott

OH MY GOD.. den damen är skitsnygg ju!!!! Jag tror jag måste hitta på en anledning att hälsa på snart!

2009-09-16 @ 13:56:29
URL: http://minafyravaggar.blogg.se/
Postat av: Anki

2009-09-16 @ 17:59:39
Postat av: Ewa Granath

Vill ha!!!

2009-09-17 @ 00:15:17
Postat av: Vanja

Hoppas hoppas det blir bebbar där för då VILL jag ha en... Även om HELA familjen är emot mig - jag får väl flytta ut i förrådet med katten.... Pussa på nykomlingarna och de andra med /Vanja

2009-09-17 @ 19:42:52
Postat av: Ewa Wallgren

Men oj! Här händer det saker!! Stort Lycka till!!

Jättespännande!!

2009-09-19 @ 17:59:46
URL: http://www.krasivaja.se
Postat av: Maria Öberg

Shit vilka snyggingar!

Kul att du har börjat blogga:D!

2009-09-21 @ 16:25:50
URL: http://zaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0