När vet man att kattungarna är leveransklara?

Har precis avslutat min dammsugning på övervåningen som mest innebar att suga upp blomjord, mattnoppor och kattsand, dvs 5 hulliganer är i farten och ställer till oreda i mitt annars hyfsat välstädade hem. Att ha kattungar innebär både ögongodis och några extra rynkor och jag funderade medans jag dammsög att man behöver egentligen inte räkna kattungarnas ålder i veckor för att veta när det är dags för dem att flytta. Det finns andra tecken att gå på, tro mig!

* När man ber besökarna att inte ta av sig skorna eftersom det kan dölja hur mycket kattsand som ligger på golvet.
* När fodersäcken minskar med sån fart att man funderar på om hundarna har varit framme, eller ungarna!
* När kundvagnen på ICA inte rymmer Zelmas blöjor för 100 kilo kattsand tar all plats.
* Enda sättet att få sitta ifred i soffan är med kloklipparen i handen eftersom de nu har lärt sig att hålla sig undan då det är dags för detta.
* När mattan "slät och fin" från IKEA ser ut som en ryamatta.
* När gardinerna ser ut som taskiga myggnät och man först då tar ner dem...
* Det är mer regel än undantag att alla kattungar ligger och värmer sig på mitt "nyomprogramerade tangentbord" och det tar en evighet innan man ställt allt tillrätta igen, i bästa fall!
* När man inte längre bryr sig att de hänger som extra dekorationer i de gardiner man inte hunnit plocka ner.
* När man inte har några hela blomkrukor kvar.
* När man intalar sig att kattsand i sängen känns som lyxig bodyskrubb.
* När man hittar en hel hårsnodd och känner sig upprymd.
* När all blomjord är slut i krukorna och blommorna saknar 75% av alla sina ursprungliga blad.
* När man väljer att smyga förbi den sovande katthögen för att inte väcka liv i de små ligisterna.
* När mina "vanliga" vänner tycker att de är sötare än vad jag tycker.
* När det har gått ca 6 veckor sedan gubben för första gången frågade "När är det dags för dem här och flytta då, suck..."
* När man stänger dörren till sovrummet och vaknar med 5 busungar över sig som "äntligen" lyckats lära sig att få ner handtaget...
* När man inte längre visar sitt missnöje när Dalle lägger en brakskit då det förhoppningsvis döljer lukten av kattlådorna för en stund.
* När man glömt smörpaketet framme i 5 obevakade minuter och man VET att det inte är någon idé att se om det har undgått kattungarna.
* När Elvira beklagar sig för att hon inte får vara ifred i sitt rum, trots ansträngande försök att mota ut dem.
* När man för länge sedan har bytt ut det föga effektiva hotljudet pyyyssssccchhhh mot en vattenspruta...

När samtliga paragrafer är avbockade brukar de vara kring 12 veckor, mina är bara 9 veckor men har redan hunnit med det mesta på den här listan, 3 more weeks to go!

Nästan hela ligan samlad, den lilla rödmaskade tjejen hoppade precis ur bild...







Kommentarer
Postat av: Lise-Lott

Ha, ha, ha.. jag skrattar IHJÄL mig, jag hade bara två och dom hann med en massa punkter på den listan.. det är TUR att dom är söta annars skulle dom snabbt "gå åt"!!

2009-09-03 @ 12:34:58
URL: http://minafyravaggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0