Skinkböld och veterinärbesök?

I lördags åkte jag och några vänner till Bergsjö för att rida på Islandshästar, helt underbart väder och det var skitskoj, min häst var en energiknippe utan gräns så det var bara att åka med. En ganska stor kontrast mot Cassuall, som inte gör fler knop än nöden kräver. En perfekt kärringhäst mao!
När jag kom hem var jag så taggad att jag hoppade upp och tog ett dressyrpass på honom också och igår var jag och en kompis ute och red runt mörkberget, mycket klättring blev det men oj vilken utsikt! Längst upp på min blogg ser ni ett utsiktskort, det är taget på mörkberget och det är våran gård som ligger nedanför. Högst uppe på toppen är det ett stup, till bergsklättrarnas stora lycka, gissa om man är rädd för att hästarna ska få spel och skena över kanten, gulp!
All denna ridning har nu resulterat i en ömmande skinkböld. Den gör så jävla ont att jag inte ens kan sitta med båda skinkorna i soffan, funderar på att köpa en sittring... Så nu lär det dröja ett par dagar innan jag fixar att hoppa upp på hästryggen igen!

Idag har kattungarna varit på veterinärbesök och fått sig en spruta, ett chip och en besiktning, så nu har de änligen börjat lämna huset på väg mot nya äventyr! Ska bli skönt att "bara" ha 6 katter i hemmet ett tag, så man får hämta andan en stund! Funderar på att sätta ut Dusky på foder men det beror lite på om hon funkar med Pebbfröknarna eller ej. Jag gillar ju henne skarpt så förhoppningsvis blir hon kvar!

Sitter här med 2 ungar som kräver all uppmärksamhet så jag får avrunda men lovar att återkomma snart, kanske redan ikväll, eller så åker jag till Delsbo och hämtar någonting jag aldrig trodde skulle få pryda mitt hem! Mer om det sen...

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0