Black Pearl har anlänt till Per-Anders gården!

Idag stack jag, Dalle och Zelma upp till Ö-vik för att hämta hem den svarta pärlan. (Min nya bil.) Vägen dit kändes oändlig och jag fick anstränga mig för att hålla Zelmas humör på topp, vilken fantasi man kan ha. Rollerpapper blir till spännande prasselbollar, min mun blir en haj som äter Zellisfingrar, påsen från apoteket blir en gigantisk prasselleksak, skallran binds upp i fönstret för att roa, filten blir en ypperlig "tittut" filt, osv osv, småbarnsföräldrar vet nog hur det kan vara... Vi stannade på IKEA i Sundsvall, men inte för att shoppa utan för att få tillgång till mikron i resturangen, så vi kunde värma barnmaten.

Vägen hem var desto roligare, alltid trevligt att hoppa in i en bil som ingen kört tidigare, synd att vi inte skulle till Stockholm ; ) Nåja, Zelma var skitduktig och sov hela vägen till Delsbo, 3 mil hemifrån. Sen fick hon underhålla sig själv lite i baksätet och det funkade... så där.... Hem kom vi iaf och nu står pärlan här utanför. Äntligen kan man ta med sig ungarna på en tur utan att riskera att rutorna åker ner ofrivilligt och man kan välja temperatur i kupén. På Mercan fanns nämligen ingen fläkt eller värme (förutom i förarstolen) och ett datafel gjorde att rutorna fick eget liv ibland. Gissa om man höll på att skita ner sig när man körde 110 + på E4an och helt plötsligt åker rutorna ner. I vintras fick vi inte upp den och det var riktigt kallt ute, kul med en nyfödd bebis i bilen. Jag fick sitta och hålla för rutan med en påse och höll på att förfrysa handen innan jag var hemma.

Det var allt för ikväll, jag är skittrött och ska upp tidigt imorgon. Undrar just om jag ska ta en sväng till Bollnäs och Åhlens imorgon? Mikas skiva släpptes ju idag och en större fan än mig har han inte... hummm.. Jag kanske har en mentor trots allt???

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: åsa

deras träningsmaskiner är naturligtvis flitig använda i 3års tid..min är flitigt använd som klädhängare i 3års tid, alltså min är i princip sproilans ny och håller i minst i 3år till, flitigt använd.. deras kanske kraschar imorgon.. but it´s your choice!

Kram syster

2009-09-25 @ 21:05:45
Postat av: Anki

Bilder på PÄRLAN, TACK!!! ;P

2009-09-26 @ 12:57:22
URL: http://www.rexlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0