Multifunktionell?

Igår kom syrran upp och hälsade på från Eskilstuna. Hon hade tagit med sig ridkläder och jag fattade vinken.

I morse drog jag upp Elvira och syster Anki i ottan och vi bestämde oss för att ta en tur med Molly framför vagnen och Cassuall med Anki i sadeln. Vi tog med oss en fikakorg och tog en tur på ca 2 timmar. Superhärligt och fint väder! Anki tycker att Cassuall är lite väl mycket "kärringhäst" och ville "busrida" honom lite så det blev mer fart på honom. Hej och hå vad det gick och han har lite krut i sig ändå.

På vägen hem ville Anki köra Molly så vi böt förarplatser. Jag hoppade upp på Cassuall och Anki fattade tömmarna bakom Molly. Anki hade verkligen livat upp min pålle för shit vad det gick. Han galopperade bakom Molly och gick det för sakta stod han på stället i galopp. Ungefär här ringder min mobil som ligger i jackfickan och jag sa åt Anki att sakta in Molly så jag kunde svara, jag var lite orolig över vad "MustangCasse" skulle tycka om signalen så under tiden jag trodde Anki skulle sakta av svarade jag i mobilen i tron om att det var Dalle som undrade hur det gick. Men jag svarade och det var en "Jenny" som presenterade sig och Anki hade inga planer i världen på att sakta av på tempot. Så i full galopp försökte jag föra en seriös konversation, det gick mindre bra kan jag säga. Dels för att hjälmen gjorde det omöjligt att höra vad personen sa och enhandsfattning på hästen i full galopp var inte det lättaste heller. Jag avslutade med att säga att det var lite "dålig mottagning" och bad henne ringa upp. Jag vet fortfarande inte vem det var som ringde för hon har inte hört av sig igen. Kan jag tro med mig flåsandes i luren! Kunde ju inte gärna avslöja vad jag höll på med så hon kanske drog egna slutsatser....

Hur som hellst, vi hade en mycket trevlig förmiddag och hästarna håller nog med oss. Nästa gång ska jag ha mobilen på "ljudlöst läge", men det känns ändå ganska bra att veta att man är multifunktionell!

Hopp i galopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0