Har du lite långtråkigt ikväll?

Gud vad löjligt!

Jag har som jag tidigare nämnt blivit avstängd från ett forum av en anledning som jag inte fått svar på.... än! Jag har upplyst moderatorn om att min starkaste misstanke är för att han på en ogrundad teori vill jävlas samt har informerat moderatorn om att jag är helt fel person att jävlas med! Det sista jag sa till honom innan jag blev avstängd var att jag helt kommer ta avstånd från hans forum eftersom reglerna är så suddiga och han inte kunde ge mig något konkret svar till varför jag fått en varning. Ändå väljer han att stänga av mig? Har förövrigt 4 andra datorer i hemmet så jag kan nyttja dessa om jag känner för att göra ett besök på hans forum.

Varför jag blir irriterad över detta är dels för att jag tycker han handlar fel som inte ens kan informera mig om varför han gör så här, dels är det en principsak, men främst, för att det inte är första gången han särbehandlar mig. Första gången var när jag blev påhoppad av en uppfödare som kallade mig för bulvanköpare och allt vad det var. Jag la in ett "försvarstal" till denne uppfödare och sedan dess har hon inte satt sin fot på forumet ifråga. Tråden låstes i form av en symbol och jag var nyfiken på VARFÖR? Jag frågade flertalet gånger men fick inget svar. Vår konversation löd som följer:

Moderatorn:
De är inte låsta, men bara medlemmar kan läsa dem.

Jag:
Jag har vänner som är medlemmar som inte kommer in på tråden och jag undrar fortfarande VARFÖR tråden endast kan läsas av medlemmar och varför den är låst för övriga, den har ju en nyckelsymbol.

Moderatorn:
Det tar ett tag innan nya medlemmar läggs in. Det gör vi manuellt och vi har satt gräns på 14 dagar för att slippa "troll"  bl a

Jag:
Jag har vänner som varit medlemmar betydligt längre än 14 dagar som inte kommer in på tråden. Min fråga kvarstår fortfarnade, varför han ni bestämmt att bara vissa medlemmar kan läsa tråden och inte andra samt alla ickemedlemmar? Varför har den fått en symbolisk nyckel? Nu har jag ställt dessa frågor massor av gånger, både till dig och AA men inte fått något konkret svar? Varför? Vore tacksam för svar och för att förtydliga:

1. Varför kommer flera av mina vänner inte in, både de som varit medlemmar längre än 14 dagar och de som inte är medlemmar?

2. Vad har gjort att "XXXXX" tråden har kvalificerat sig till en symbolisk nyckel, som jag trodde symboliserade att den delvis är låst. Dvs, varför kan inte alla se den tråden?

Moderatorn:
Om du tänker på C så PMade hon mig i går och blev medlem i går. Nu har vi vår princip och passar inte det är det bara att byta forum. Vi har våra regler och det finns anledningar till det.

Jag:
Ja, C är en av mina vänner men jag har fler som inte kommer in på tråden. Ska jag uppfatta ditt senaste svar som att ni har låst denna tråd och vill inte berätta varför? Varför inte säga det på en gång då? Trodde ju att ni inte fattade vad jag frågade efter. Bättre att vara ärlig på en gång istället för att snirkla sig upprepade gånger. Trivs med forumet i övrigt, synd att bli bemött så här när man har frågor bara... Riktigt otrevligt!

Moderatorn:
Säger det fortfarande. Tråden är öppen för medlemmar. Säg de övriga nicknamnen så ska jag kolla och se om något är fel


(Jag skriver ett inlägg på gällande tråd att jag inte längre vill skriva där eftersom den är låst av okänd anledning.)

Moderatorn:
Jag har tagit bort ditt sista inlägg på XXXX. Väntar fortfarande på nicknamnen på dina vänner som har varit medlem som du säger mer än 14 dagar som kan rätta till ev fel som kan ha blivit så de kan vara med

Jag:
Varför får jag inte förklara varför jag väljer att inte debattera längre i en tråd???

Jag kan visst hitta andra Rex Forum, är tom moderator på ett av dem och själv skulle jag ALDRIG be mina medmänniskor att letar sig till ett annat forum om det inte passar... Är väl inte så konstigt om jag undrar varför vissa trådar blir låsta? Särskilt om jag varit med och debatterat i dem.

Bla AE kan inte läsa tråden.

Efter detta bemötande ska jag nog hålla mig borta från detta forum, men då hoppas jag att jag slipper höra andra berätta att det pågår diskusioner OM mig här också, särskilt om det handlar om rent förtal!

Moderatorn:
AE är inte ens medlem på någon sajt i XXXX nätverk. Finns egentligen ingen anledning att tala om att man avslutar en debatt. Det är bara att avsluta - om man självklart inte vill ha sista ordet. Dessutom använda något som vi skrivit i PM = Personligt meddelande. tycker jag är illa. Tänk om jag skulle skriva hur du ljuger i dessa PM till mig om alla vänner som är medlemmar, men så lågt skulle jag aldrig gå så att jag skrev om dina PM till mig. Tycker allt är synd för jag tycker dina inlägg i debatten har tilltalat mig bäst. Vem har förtalat dig och var?

Jag:
AE namn på detta forum är A_E, är även vän med J men hittar inte någon av hennes inlägg så jag vet inte vad hon kallar sig, F osv, Det är ju skrämmande att du kallar mig för lögnare! Ska det verkligen behövas att jag namnger mina vänner för att bli betrodd, helt otroligt...

Jag tycker att det finns en anledning att tala om att jag slutat debattera på en tråd, det är det väl inte du som avgör?

Om du inte förstått att DIH har förtalat mig på detta forum så undrar jag om du ens varit inne på den tråden? Att bli utpekad som BULVAN på helt lösa grunder är nästan så illa som att anklaga mig för lögnare. Tycker för övrigt att det är ok att citera folk i trådar. Du får gärna citera dessa PM i en tråd på forumet om du vill, för skillnaden på dina och mina ord är att jag står för det jag skriver.

Moderatorn:
A_E ska kunna läsa och skriva. Det ska jag kolla upp med XXX-teamet varför hon inte kan. F registrerade sig 14 oktober och det är inga 14 dagar (lögn alltså?

Förstår mer och mer varför forumet där du är moderator är det mest ökända rexforumet på nätet. En rasring som jag var med och startade. När det gäller dina vänner så ville jag bara ha nicknamn på de som inte kunde skriva och se och som varit med mer än 14 dagar för att se vad som är fel.

När det gäller DIH så är det inte riktat till dig om man läser. Många tog åt sig.

Jag:
Kalla mig för lögnare då, har inte koll på exakta dagar medlemmar varit medlemmar. Även de som tror sig vara medlemmar är ju inte det och uppenbarligen får man inte tipsa om sånt till andra medlemmar heller.

"Förstår mer och mer varför Rex Uniteds forum är det mest ökända rexforumet på nätet."

Det får du gärna förklara mer, är idel öra!

Har efter C förklaring ingen aning om vilka av dem som är medlemmar och halvmedlemmar som sagt. Och eftersom man inte får tipsa andra om att ta reda på det så är det inte lätt att hjälpa till med fakta till dig. Men jag har "ingen anledning" att lämna ut mina vänner, de blir väl bortraderade och anklagade de också isf?

Efter mitt inlägg har jag fått flertalet mail med diverse människor som råkat i klorna på DIH, så det är inte konstigt om fler tog åt sig, men det är riktat mot mig.

Moderator:
Det kan vara så att det är riktat mot dig, men en som går in och läser tråden kan inte se det.

Säger det igen och det är att jag gillar det du skrivit i tråden. Det är de bästa inläggen och DIH vill jag inte gärna prata om (du får där läsa mellan raderna).

När det gäller A_E så går det i den nya versionen av iFokus inte att ha ett namn med tecknet _ .Hon ska få ett meddelande om att ändra sitt nicknamn när hon försöker gå in.

Slut på konversationen....

Som moderator tycker jag att man bör vara lite smidigare än att kalla sina medlemmar för lögnare, särskilt då det visar sig att forumet har gjort en annan verision och då får man inte ha _ tecken och det innebar att det var han som hade fel. Dessutom vill han att jag namnger de jag känner på forumet? Han ger gliringar om att han inte tycker om DIH, vilket inte jag har med att göra. Han bryter mot sina egna skrivregler då han säger åt mig att om det inte passar så får jag byta forum (ohövligt). Han menar att det är pga mig som det andra forumet är det mest ökända men förklarar inte varför. Han svarar aldrig på min ursprungsfråga!

Så här bar han sig åt när jag fick en varning:

Moderator:
Måste härmed ge dig en varning och uppmärksamma dig på att du inte följer skrivreglerna för XXX tråden "XXX". Bryter du mot skrivreglerna igen kan det leda till skrivförbud

Jag:
Då måste jag nyfiket fråga vad jag bryter mot?

Moderatorn:
Respektera andra uppfattningar än dina egna.
Du behöver inte ta det så hårt. Måste varna dig för att kunna varna en annan på sajten då det finns medarbetare som hör i hop med denne person.

Jag:
Hur ska jag tolka detta? Att jag tvunget får en varning pga en annan person eller att jag förtjänar en? Jag kan inte tolka mina egna texter som att jag inte respekterar andras åsikter, jag gör ju tom om mina egna för att behaga andra.

Moderatorn:
Jovisst förtjänar du den. Du är alldeles för ironisk över andras inlägg

Jag:
Angående att jag inte respekterar andras åsikter så kan jag inte hålla med, jag skriver ju tom följande: "Det tycker inte jag, men det är ok med andras åsikter också." Vart står det i skrivreglerna att man inte får vara ironisk?


Moderatorn:
Respektera andra uppfattningar än dina egna

Se inlägg 14 och 60

Jag kopierar inlägg 60 och förtydligar för moderatorn med fet stil:
# 58

Sa hon och skrev inlägg #54...? Det går mao även bra att PM privat till mig.

Tycker bara att man ska föregå med gott exempel själv, som man lär får man leva.

Men om du tog åt dig så pass att du tvingas baksätermodererar så skit i mitt inlägg #55 då så gör jag ett nytt här:

Va? Kan man verkligen byta från SVERAK till ett annat förbund, gud vad skönt, då ska jag byta till ett som har SKKs avtal fast i kattformat! Vad skönt att höra att man inte är tvingad att vara medlem i SVERAK, det trodde jag eftersom jag äger en raskatt. Hoppsan, jag trodde det var SVERAK som ansvarade över samtliga avtal men då ska jag naturligtvis gå tillbaka och läsa noggrannare i denna tråd. Tusen tack för alla dina goda råd ; )

Ber henne bortse från mitt första inlägg och svarar som hon förväntat sig att jag skulle svara (om det inte hade med ett spydigt idiotförklarande att göra förståss) Döm själv!

Så, åter till ämnet!

# 59

Jag kan förstå att du gillar avtalsfrihet i position som uppfödare, det är det tyvärr många som gör och utnyttjar sin ställning på beskostnad av köparen.

Respekterar hennes åsik men upplyser om att det kan gå snett ibland.

Vilken tur att det är katter du föder upp, för med dessa restriktioner hade du inte blivit långlivad i hundvärlden. Att anse sig ha frihet att bestäma över katten man säljers barnbarns barnbarn låter som att någon annan har blivit frihetsberövad....

Informerar att hennes fiktiva exempel aldrig skulle tillåtas i SKK samt reflekterar över att med ett sånt exempel måste någon annan bli lidande av.

Det tycker inte jag, men det är ok med andras åsikter också.

Som sagt, respetkerar andras åsikter.

Jag tycker inte alls att de detaljstyr, snarare har de lite väl hög tröskel för min smak och hur de "straffar" de som inte sköter sig blir man ju bara häpen av att se. Ett barn med lördagsgodis har det sämre...

Tycker inte att de detaljstyr eller delar ut hemska straff alls.

Så återigen, du får upplysa mig om vart jag brytit mot skrivreglerna för jag ser det inte själv.

Mvh Martina

Jag kopierar inlägg 14 och förtydligar för moderatorn i fet stil:
#11

Åh, fy fan, ingen vill väl att rasen ska få en "rejäl typmässig skjuts framåt"? Hemska tanke!

(ursäkta ironin, men jag kunde bara inte låta bli som nejsägare till både tidig kastrering och restriktioner, grattis till nya kullen förresten)

Jag ifrågasätter varför det är negativt att rasen får en bättre exteriör och berättar att jag är av annan åsikt, kan inte se vart jag inte respekterar XXXX åsikt, jag ifrågasätter den bara OCH gratulerar till hennes nya kull.

Utveckla vad du menar för jag ser det uppenbarligen inte själv!

Moderatorn:
Nästa regel
Vara hövlig

Jag:
I vilka meningar har jag varit ohövlig då?

Moderatorn:
Meningar? Inläggen 14 och 60. Nu är det nogdiskuterat. Du har fått varningen

Jag:
Kommer antagligen att helt ta avstånd från detta forum i framtiden då jag inte kan tolka era skrivregler korrekt, svårt att bättra sig när man inte får något konkret att gå på, hoppas på yttrandefrihet på andra webbplatser istället. Så slipper du sätta skrivförbud på mig också...

Konversationen avslutas.

Efter detta inlägg fick jag skrivförbud och nekad åtkomst, dessutom fick jag inga konkreta svar denna gång heller, vilket jag tycker att man ska ha om man får en avstängning? Har kontaktat både jurister och datainspektionen för att höra om det är ok att lägga in PM här, så jag är helt trygg i detta offentliggörande som inte röjer vilka personer det handlar om mer än mig själv!

Detta nariga, olönsamma inlägg görs helt i egoistiskt syfte och bara för att poängtera att det råder yttrandefrihet här inne. Och om det inte passar moderatorn kan han se sig om efter en annan blogg ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0