Har jag köpt en klädhängare?

Har ju glömt att berätta vad jag skulle hämta i Delsbo för några dagar sedan!

Jag har nämligen i ett svagt ögonblick blivit ägare till en Orbitrek. Trodde aldrig jag skulle köpa en motionsmakapär men nu står den i hallen. Min syrra har haft den som klädhängare ganska länge nu så hon kände väl att det var dags att inse att den bara fyller sin funktion på de området. Här vet jag inte alls vad som kommer ske. Tanken är ju naturligtvis att den regelbundet ska användas av mina feta lår, men jag vet ju alltför väl hur det brukar sluta. Hur många har inte en motionscykel som står och samlar damm i källaren? Ska denna fortsätta vara klädhängare?

Elvira är den flitigaste användaren så här långt, vi får väl se om det blir ändring på det? Tänkte att den ska stå bakom soffan så man kan kombinera nytta med nöje, det är ju bättre att stå på en Orbitrek framför TV:n än att ligga i soffan och glo. Frågan är bara vilket TV program som kommer motivera mig att motionera mest? Har ju mina favoriter som jag följer:

Måndagar: Svenska Hollywoodfruar
Tisdag: The Mentalist och Hells Kitchen
Onsdag: Stockholm - Arlanda och Bonde söker fru
Torsdagar: Idol och Lyxfällan
Fredagar: Idol
Lördag: ?
Söndag: Kommisarien och havet och Playa del Sol

Måndagar kanske? Att titta på ålbetet Anna Anka kanske är motiverande nog? Eller tisdagar med Hells Kitchen och försöka inbilla sig att jag fått order av Gordon Ramsey att stå och trampa? Kanske funkar att kolla på Idol också och försöka hålla takten till musiken? Vi får se!
I morgon måste jag absolut kolla på Stockholm-Arlanda eftersom en av mina närmsta vänner är en av frontfigurerna. Undrar just hur det är att se honom på TV?

Kommentarer
Postat av: Anki

Du är vad du äter och Biggest loser, brukar kunna motivera!!! :P

2009-10-06 @ 11:15:20
URL: http://www.rexlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0