På vift i Sundsvall!

I natt vaknade jag var tionde minut hela natten av en liten sprallig bebis som inte alls hade lust att sova. Till slut var jag så trött så jag väkte gubben och undrade om han hade lust att ta över underhållningsbiten av Zelma så jag kunde få sova en timme. Sagt och gjort, problemet var bara att när jag kollade på klockan så var det bara 6 minuter innan alarmet gick och jag skulle kliva upp för att förbereda resan till Sundsvall...

Upp kom jag iaf och hann få i mig en skvätt kaffe innan bästisen Helén kom över. Vi stack iväg kl 06:15 och lagom tills Heffa skulle in i ringen var vi framme. Hon rulltade på i äkta Frallanda och slutade dagen lika fort som den börjat med ett förnedrande blått band pga att hon var för lång. Men stolt som en tupp klev hon ut ur ringen och vi gick tillbaka till bilen för att ta en sväng in till Birsta köpcentrum. Helén övertygade mig om att jag var värd en parfym så det enda jag köpte var just en ny parfym, nu luktar jag gott och flaskan var skitsnygg. Vi gick och kikade lite på kläder och pratade om allt mellan himmel och jord, sen var det dags att åka tillbaka till utställningsplatsen.

Träffade många goda vänner och det gick riktigt bra för ett par av dem, grattis på er Linda och Inger! Zolee var på ett strålande prinsesshumör och slutade återigen med 1:a HP (femte HP på rad), fan ta HP säger jag bara. Finns det ett mer ironiskt pris? Jag hatar HP, tar hellre en 2:a. Kan köpa att domaren anser att jag har en hund som ser ut som stryk än att de säger att hunden är superfin och lämnar över ett lila jävla band och förväntar sig att man ska bli glad! Ursäkta mig men vad ska jag göra med ett lila band? Hänga det på väggen? Skulle inte tro det, torkar mig hellre i röven med det!

Efter den totala förnedringen i både Zolees och Heffas ring gick vi och kikade på Bracco Italiano, en dag ska jag ha en sån, rörelser som ger gåshud och ett temperament som kittlar modersinstinkten, sånt gillar jag! Kanske man får anledning att utnyttja att man har tagit jägarexamen också, de ska tydligen vara riktigt duktiga fågelhundar! Men den drömmer ska jag förverkliga tidigast när jag inte har någon Dobbis kvar i huset, eller så får det stanna vid en dröm, vi får se!

Efter dessa skönheter dansat förbi oss live så stack vi hem, vi har haft en toppendag, bortsett från vårt egentliga uppdrag, men det går fler tåg att jaga rosetter, inte alla dagar man får njuta av sällskapet! Nästa gång dammar vi av Gösta, eller vad säger du Helén?

Avslutar med en film på en arbetande Bracco Italiano, ögongodis!


Kommentarer
Postat av: Elina

Ojdå, vilken fin trav den hunden hade....Jag som är barnsligt förtjust i Briar såg genast vissa likeheter;)

Blev det inget hotell i helgen?

2009-10-04 @ 22:23:48
Postat av: mammamusus

Ujujuj!! Tänk om man kunde flytta över dom rörelserna till Nalle!! Vilken Borzoi han skulle bli!! Sen finge man skaffa någon med älgben som kunde springa med han!!!

2009-10-05 @ 15:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0