Hemmablind i väntan på en reaktion!

Idag när jag satt och småpratade med ett par kattungeköpare i köket så slog det mig, jag är hemmablind!

I köket har vi en valphage på 4 kvadratmeter, den har Heffa kvalificerat sig att sova i nattetid (möbelflis) och till Zolees nederlag har hon ofrivilligt blivit utsedd till sällskapshund åt henne då, fast hon egentligen bör ligga i sängen för att må ultimat, nåja, så mycket klagar hon inte eftersom hon tom hoppar in i den på kvällarna för att sova, så det kanske inte går någon större nöd på henne. Hur som hellst, Zelma har för länge sedan vuxit ur den sk babysittern och den har stått och skrotat i köket i några månader nu. Heffa har bitit sönder säkerhetsbältet till den så jag kan inte gärna skänka den till någon blivande mamma som behöver den bättre. Jag funderade på att kasta den i soptunnan med sneglade ner i valphagen och fick en strålande idé. Varför inte ge den åt hundarna, de är ju helt tokiga i att ligga i den när de får chansen så varför inte! Sagt och gjort och sedan någon vecka tillbaka så finns nu en babysitter i valphagen, omåttligt populärt ska jag avslöja och både Heffa och Zolee får plats i den samtidigt, Zolee underst och Heffa liggandes ovanpå. I valphagen finns även en vattenskål och en skål med hundfoder samt en pläd och några hundben.
Idag när jag satt med gästerna i köket och småpratade så såg jag det jag inte reflekterat över tidigare. Herregud, tänk om nån tror att det är en barnhage? Att babysittern är flitigt använd av Zelma 9 månader och att detta är hennes plats när mamma springer runt och sköter vardagssysslorna? Hjälp! Det såg riktigt groteskt ut nu när jag såg att det faktiskt inte ser ut som en glasklar valphage längre, vattenskål och matskål, hundben, babysitter och "lekpläd". Just nu önskar jag att ALLA som varit hemma hos mig den senaste veckan läser detta inlägg så de slipper fundera. Kan riktigt höra vad som sagt när de stängt dörren bakom sig:
- Nu har hon väl gått för långt, ger hon ungen hundmat?

Fast nu hoppas jag ju förstås att alla fattar ändå, men frågan är hur jag ska göra i fortsättningen, är det verkligen nödvändigt att förklara för besökare att det är en valphage och inget annat, eller vad? Man kanske skulle sätta upp en lapp på gallret "Här bor Zolee och Heffa"...

Eller så får jag helt enkelt se vad som händer, kanske BVC kommer på en blixtvisit ; )

Imorgon ska jag upp på den okristliga tiden 05:30 och till er som inte känner mig så kan jag tillägga att bara en hundutställning kan motivera mig till detta vansinne. Färden går till Sundsvall och gubben och knoddarna blir hemma. Istället tar jag med mig min underbara vän Helén. Vi ska ha en riktigt mysig dag och försöka komma iväg till Birsta också för lite fönstershopping och en sväng förbi Arken. Mer om vårt äventyr kommer!

Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Ewa Granath

Men visst är komposthage och hundburar praktisk att ha barn i....

2009-10-04 @ 12:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0