Utsatt för blindstyren eller utrustad med "babyface"... det är frågan.

I lördags var jag ute på gallej och hade lite för roligt tror jag... I alla fall så pass att jag mådde som jag förtjänade igår. Hur kul är det när man är mamma till en 9 månaders liten egoist som tror att världen snurrar kring henne? Tur att hon är söt!

Det är alltid kul att gå ut i Delsbo, det var där jag tillbringade större delen av min uppväxt. Träffar alltid någon man känt i sitt tidigare liv och man blir alltid lika överumplad, tiden har sannerligen inte stått still. Man tror per automatik att alla fortfarande är i samma ålder som när man flyttade men snart 10 år förändrar människor och det är först när man träffar dem som man inser att jag antagligen inte heller ser ut som för 10 år sedan.

Fast jag kan faktiskt "skryta" med att jag fick visa leg så sent som för ett par år sedan, när jag stod i kön till "Stränkans" största disco. Gissa om jag blev paff när vakten arrogant frågade om jag hade leg? Ha ha ha, du skämtar, sa jag men insåg samtidigt att jag aldrig träffat en vakt på "skämthumör". Jag fick förklarat att jag måste visa leg för att ev ta mig innanför tröskeln. Fnissandes letade jag fram körkortet i väskan och passade även på att fråga vilken åldersgräns de hade. Kort och överlägset svarade han, 19år! Och han tittade på mig som att om det straxt visar sig att jag bara är 18 år så är loppen helt kört. Det kändes ganska triumferande att vifta med ett körkort framför näsan på honom som avslöjade att han hade tokfel, nästan 15 år fel! Det som var ännu roligare var att ingen av mina betydligt yngre partykompisar behövde visa leg.

En annan rolig historia utspelade sig för ungefär 1 år sedan, när jag skulle köpa 2 vinflaskor på systemet som present. De kostade totalt 350kr och det var en tisdag förmiddag. Gissa om jag blev förvånad när expediten ville se leg? Dessutom var jag höggravid! Jag menar, hur troligt är det att man som höggravid, köper 2 dyra vinare en tisdag förmiddag OCH är under 20 år?

Frågan är bara hur detta kan komma sig? Antingen har jag råkat ut för ett par legitimationstittande blindbockar, eller så har jag blivit utrustad med "babyface" eller så är jag helt enkelt jävligt barnslig i mitt uppförande?

Kommentarer
Postat av: Anki

Hihi! Jag gissar på "babyface" ;P



Kan berätta att jag skulle köpa cigg på "godishuset" för några dagar sedan..... ok, jag skulle köpa godis och cigg... Men i alla fall så fanns det inga parkeringar utanför(ligger mitt i stan) så jag hoppade ur bilen med en hundring i handen och Johan körde iväg och parkerade en bit bort.

Fyyy va pinsamt det kändes när kassören frågade om legg och jag måsta dra den klassiska (som man drog när man var under 18 och inte lyckades få köpa) "då måste jag gå ut till bilen och hämta"... haha! Han tittade på mig och mmmmmmade.

Det jobbiga var att bilen stod så pass långt borta att jag passerade en kiosk på vägen dit, men självklart måsta jag gå tillbaka hela vägen till "godishuset" för att bevisa för honom att jag är över 18år. :/



Frågade Johan när jag satt i bilen efteråt

-ser jag verkligen ut som 17?

Då svarade han

-näää, men det finns nog många 17åringar som ser ut som 26...

Sant, tänkte jag!



Så du får tänka så här Martina!

Stackars dom 18åringar som ser ut som 34... ;)

2009-10-27 @ 18:02:10
URL: http://www.rexlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0