Strumpbyxor passar bäst på män!

Ibland händer det att jag väljer att använda detta elände i klädväg. Kan för mitt liv inte begripa att utvecklingen av strumpbyxor inte kommit längre. Strumpbyxor av nylon måste ju vara lika genomtänkt som vit soffa i småbarnsfamilj?

För det första, storlekarna är direkt missvisande, sist jag köpte ett 5-pack så stod jag i valet och kvalet, ska jag köpa storlek 40-44 eller storlek 44-48? Jag rådfrågade min kära syster som svarade:
- Köp de största! Eller har du sett ett par strumpbyxor som sitter sladdrigt?
Jag köpte de största, för det låg mycket i hennes argument. Jag har aldrig, oavsett stora storlekar, inte haft ett enda par strumpbyxor som sitter sladdrigt.

För det andra reflekterar jag alltid med fasa när man öppnar förpackningen med "giant size" strumpbyxor och tar fram ett par som ändå ser ut att passa bättre på Elviras barbiedockor än på mig. Man tänker att det här går aldrig!
Men jodå, efter några minuter kamp och med diverse akrobatiska ställningar sitter de på plats. MEN, de är alltid gällivarehäng mellan benen, de kommer aldrig ända upp i grenen och det märkliga är att då har jag ändå dragit upp midjan till "straxt under tutthöjd", dvs straxt ovanför naveln ; ) De sitter alltid snett på ett eller annat sätt och de värsta man kan göra är att försöka dra på sig dem lite halvstressad och direkt efter duschen, fuktig hud, stress och strumpbyxor passar inte ihop!

För det tredje, vem klarar av att använda dessa strumpor mer än en gång utan att de går sönder? Om jag inte har rivit sönder dem någon gång under själva påklädningen så brukar man höra "ritch" ljudet första gången man sätter sig. Eller så har man en glad hund som hälsar med vassa klor i låret eller så fastnar de i första kardborreband eller efter första toalettbesöket. Långa naglar underlättar inte heller vill jag lova. Men jag har under dessa år av regelbundet användande ändå lärt mig en sak. När man ska dra upp dem så de sitter så högt som möjligt brukar jag fukta händerna och dra med handflatan, det funkar faktiskt!

Men i övrigt... jag måste nog konstatera att det inte var en kvinna som har kläckt denna mindre geniala strumpbyxidé, kan omöjligt vara en kvinna som tänkt så här tokigt. "Nu vet jag, jag ska tillverka ett par strumpbyxor som lätt går sönder, inte passar, ser sexiga ut för att behaga män, utformad till kvinnor som inte har någon rumpa alls och som inte störs av att de sitter för långt ner i grenen så överlåren klibbar fast och man i varje steg tvunget blir påmind om att vältränade innerlår inte existerar alls. Så klipper man bort sina långa naglar för att komma i dem utan att de går sönder, säljer sina glada hundar och skrotar ungarnas alla kardborreförsedda kläder, samt aldrig använder dem vid PMS eller vid andra tillfällen då man är lättirriterad och har nära till tårar." Jag är fullt övertygad om att måste ha varit en kåt singelkarl som helt enkelt kläckte idén med en enda mening och utan vidare funderingar. "Strumpbyxor! Fan vad sexigt!"

Nej, mina vänner. Frågar ni mig så passar strumpbyxor bäst på män... tight nerdragna över ansiktet i samband med bankrån!

Tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: Elina

Underbar reflektion:)

2009-10-16 @ 14:07:19
Postat av: Ewa

Ha ha

2009-10-16 @ 21:23:47
Postat av: Anki

Haha!! Det är så underbart roligt att läsa vad du skriver, när jag känner igen mig i varje ord!!! HAHAHA!!!

2009-10-17 @ 15:02:41
URL: http://www.rexlicious.se
Postat av: Jenny

Lika säkert som att de säger Amen i körka. asg



Håller helt med dej !!!!



Om man sen nu "måste" ha najlons på sej så köper jag då 40den eller mer så de håller åtminstonde 2 ggr. Å så har jag vantar på mej då de ska på böxerna......fniss



Kram på sej !

2009-10-17 @ 15:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0