Äventyret avklarat!

Så var man tillbaka till verkligheten igen då... Men akta er vad kul jag haft!

I fredags åkte jag och "snoppen" ner till Eskilstuna för att umgås med Anki och hennes karl. Jag, Dalle och Anki tog en taxi in till stan och brände pengar på både ölpub och dansgolv. Dagen efter hade Anki och hennes karl tagit en sväng till Strängnäs så jag och Dalle vaknade upp i en tom lägenhet och det var en märklig känsla att kunna ligga på soffan och pilla sig i naveln en hel förmiddag, utan en massa måsten. Tanken var först att vi skulle ta en sväng på Stockholms shoppinggator men nä, som småbarnsförälder prioriterade vi detta istället. Misstänker att bara en småbarnsförälder kan ha förståelse för detta val, men hur ofta händer det att man bara kan ligga och slappa, utan att varken ha dåligt samvete eller en växande tvätthög, hungriga ungar och blöjbyte som suger åt sig uppmärksamheten som en svamp?

Nåväl, vid 14 var det dags att rycka upp sig och vi styrde "pärlan" mot huvudstaden. Jag fattar inte vad som händer varje gång vi ska ta oss till "parkeringen i berget", den som ligger ovanför Slussens T-station vid stadsgårdskajen. Vi hittar ju dit som handen i handsken men varje gång vi ska svänga av så går det inte, antingen så hamnar man i fel fil eller så har de byggt om vägarna, eller så kör vi förbi avfarten, undrar hur många gånger man måste köra över till gamla stan innan man hittar rätt. Men efter 74 klassiska svordomar från herr chaufför (Dalle) så var vi väl på plats och kunde lämna pärlan för att trippa iväg i högklackat mot båten, ok då, det var bara jag som gick i högklackat. Hytten var jättefin och jag misstänker att Dalle inte alls beställde den sunkigaste hytten som jag bad om, men eftersom det inte var jag som fick betala så gjorde det inte så mycket ; )



Fin utsikt fick vi också!



Vi piffade till oss lite och gick ner till middagen, mums vad gott, och som jag nämnt tidigare så är det rena frosseriet när 2 skorpioner äter buffé. Vi blev så jävla mätta! När dessutom vin och öl är gratis så är katastrofen ett faktum! Vi rullade in på taxfreen och köpte ännu mer alkohol och parfym! Britney Spears och Gucci!
Senare på kvällen var vi på disco, spelade black jack, pratade skit och hade jätteskoj. Jag i min nyfunna 80-tals look!



Dalle skulle knäppa kort på mig i Whiskeybaren men ser nu när jag laddade över alla bilder från mobilen till datorn att det blev en film av det istället, så jävla fult! Anar mig till att jag inte har mage att lägga ut den på bloggen, men man får en viss självdistans efter några live sekunder från partybåten, shit!

Dagen efter mådde vi ungefär som vi förtjänade och hade ytterligare en dag i slappartagen. Vi tillbringade i stort sett all tid i hytten, tittandes på TV och återigen utan måsten. Helt underbart!

Så jag kan lättad konstatera att navelsträngen faktiskt räckte hela vägen ut på finskt vatten och tillbaka, dock med en viss bungyjump effekt, för jösses vad jag längtade hem till kottarna i bilen på väg hem!


Kommentarer
Postat av: Lise-Lott

Men HALLÅ! Vilken superpingla!

Kul att ni haft det bra hela helgen!

2009-10-13 @ 14:18:26
URL: http://minafyravaggar.blogg.se/
Postat av: Anki

Underbart å höra att ni har haft en bra och avkopplande helg! Det förtjänade ni verkligen! :)

2009-10-13 @ 20:15:56
URL: http://www.rexlicious.se
Postat av: Jenny

Åh vad sugen jag blev på en lite tripp på Östersjön. Ni verkar ha haft en välförtjänt toppen helg. Och Vilken snygging Dalle hade med sig :)



Kram från oss



2009-10-13 @ 22:27:26
URL: http://jkc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0