Äntligen är hästarna inne!

Nu har äntligen hästarna kommit in i stallet!

Igår när Dalle kom in vid 22 tiden från sitt stallbygge tyckte han att jag skulle gå ut och titta hur långt han hunnit. Sagt och gjort, jag hoppade i stövlarna och sprang nyfiket ner. När jag öppnade dörren till stallet mötes jag av två överlyckliga hästar. Dalle hade överraskat mig och hunnit med att bygga färdigt de två första boxarna och tagit in hästarna helt själv. Både Molly och Casse hade gått lugnt in precis som att de förstod att de skulle få komma in i sitt nybygda stall. De stod och smaskade på en varsin hötuss och såg ut att ha bott in sig på fem röda.

Idag har jag pysslat i stallet hela dagen, jag kom nyss in genom dörren och klockan är 21:35. Jag har äntligen tömt hästtransporten på alla hästgrejer, den har varit min enda stallplats fram tills nu. Jag har smörjt grimmor och träns, skurat golvet i sadelkammaren, hängt upp hyllor, spikat, skrapat bort målarfärg som jag slaskat på golvet, halmat boxarna, mockat (med Zelma sittandes i vagnen samtidigt), hämtat vatten, sopat stallgången, tagit ner beteshagen, rullat ihop elband, tvättat två maskiner med grimmor, grimskaft och flughuvor, utfodrat och ryktat båda hästarna. Det enda jag inte hunnit med vad gäller hästarna idag är motionsbiten, hoppas jag hinner rida imorgon.

Dalle och svärfar har gjort ett "hästjobb" ute i stallet och jag är så otroligt glad att äntligen ha fått det så pass klart att hästarna kan stå inne på nätterna. Även fast det är en massa jobb kvar så kan man pusta ut. Jag ska introducera Zaffran till stallet också då jag tycker att han gott kan bli en stallkatt istället för "hönskatt". Ska även ta in kaninerna dit så har jag alla gårdsdjur samlade på ett och samma ställe. Men hönsen får bli kvar i hönshuset ; ) 

Imorgon ska jag till Ljusdal med Elvira så kan vi göra en sväng på Granngården och köpa lite av det som saknas. Sadelhängare, krokar till grimmorna i stallet, sop, halmgrep, kompostgaller (till kaninerna), vattenkokare (så man kan koka kaffe i sadelkammaren), radio och lite annat smått och gott.

Ni som har vägarna förbi, kom gärna in på en kopp kaffe i mitt fina stall!

Måste även få passa på att tillägga att jag haft sån otrolig tur som hittade Dalle, han är BÄST!!!!!!!!!

Nu ska jag glo på TV!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Elina

Härligt att ha dem inne förstår jag....Men på tal om att shoppa hästgrejer så skulle jag gärna åka en sväng och handla lite nån gång om du har tid och lust. Granngården är så förbannat dyrt och jag är alldeles för snål för att köpa nåt där om jag absolut inte måste. Citygross i Falun har ett hyfsat utbud på hästgrejer till rimliga priser, kanske vi kan göra en utflykt dit framöver. Eller kombinera XYZ i Hudik med Hööks och en annan hästaffär (minns inte vad den heter) i Sundsvall.

2009-10-28 @ 11:03:39
Postat av: Martina

Åhh, en liten tripp i hästens tecken, bara att hojta när du har tid och lust så luskar jag fram en barnvakt ; )

2009-10-28 @ 20:05:41
Postat av: Anki

Jag kommer snart och tar en kopp kaffe i stallet! :D

2009-10-28 @ 20:52:53
URL: http://www.rexlicious.se
Postat av: Ewa Granath

Hade gärna kommit på kaffe,men du bor så långt bort!!

2009-10-28 @ 22:26:32
Postat av: åsa

jag kommer med Anki.

Dalle är BÄST!!



Kram på er alla i er fina familj!

2009-10-29 @ 00:04:32
Postat av: Helén

Ja, vad fint det bir i stallet! Han gör allt han företar sig rekordeligt.

Och du vet väl att jag vill klona honom. Jag Står först i kloningskön ;0)



Kram Helén

2009-11-10 @ 21:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0