Strandtomt till en badkruka...

Ja, är det inte ironiskt att man blev berikad med strandtomt och är en stor badkruka, inte ens idag när det var 22 grader varmt i vattnet och olidlig ökenhetta på land så klarade jag av ett dopp. Jag går ut till knäna, sen är det stopp!

Fin dag hade vi iallafall, utsikten från altan!



Gubben och 6 åringen badade desto mer, för att inte tala om Tula och trubbnosarna, Heffa fick vi rädda några gånger då en Fralla inte är begåvad med en kropp som tillåter att hon kan hålla sig ovanför vattenytan, hon sjönk som en sten i vändningarna men skam den som ger sig. Dumma hund! Tulas badstil är bortom allt som kan klassar för nomalt då hon envisas med att försöka simma lodrätt och gå på bakbenen tills hon inte bottnar. Zolee däremot kan nog utvecklas till en liten utter, hon simmade med racerfart, hade hon inte blivit dränkt av Tula x antal gånger så hade hon säkert simmat över till andra sidan Ljusnan, tur att någon stoppade henne i tid!

Just nu är gubben och fixar med båten, han lovade att detta år var det bara att släng i motorn och sjösätta. Det envisas han med att säga varje år så jag har inte haft några större förhoppningar. Ikväll skulle de tydligen jobba med att sätta för alla glipor. Det är en stor träbåt och med cm stora glipor mellan varje bräda så får de nog hålla på ett bra tag. Förhoppningsvis blir det invigning före midsommar...



Har filmat Tulas tappra simteknik och lite annat smått och gott, frågan är bara om jag är tillräckligt tekniskt att föra över allt till datorn... återstår att se!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Linda

Avundsjuk!! Vill också ha sjötomt. Ironiskt nog har jag inte det, jag som definitivt INTE är badkruka. Strax efter islossningen är ett utmärkt tillfälle att inviga badsäsongen.

Maggie är en badjävul och tycker detta med vatten is the shit, hon har även listat ut att Kent INTE gillar vatten, och bara för att jäklas skvätter hon på honom.

2009-06-01 @ 09:29:59
URL: http://www.neverfading.nu
Postat av: Jenny

Haha... Jag känner igen mig där... Är själv världens badkruka då det gäller sjöar, älvar och liknande. Ge mig en uppvärmd pool en parasoll drink och en solstol och jag kan bada... Annars.. Njae.



Hoppas ni haft en trevligt helg iallafall trost värmen och solen ;)



Kram J

2009-06-01 @ 14:29:57
URL: http://jkc.blogg.se/
Postat av: Amanda

Men sommar, sol och hetta som är bland det bästa som finns. Fast som äkta svensk ska man ju klaga när det 1. när det är för kallt och 2. när det är för varmt.

2009-06-02 @ 15:27:47
URL: http://oyvey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0