Som anorexi, fast tvärtom...

Om det nu finns en sån sjukdomsbeskrivning så lovar jag att jag är drabbad.

Kan för mitt liv inte förstå att vågen fungerar som den ska, "så där mycket väger ju bara ett fläskberg" och jag var inte ens nöjd för 20 kilo sedan. Visst, jag fick barn för 4 månader sedan, men ändå. Jag har ju en vikt som de flest inte ens uppnår som höggravida! Jag ser mig i spegeln och tjejen mitt emot är mullig, ja, lite sådär lagom rund. Men ska man tro vågen så får man nog lägga på ungefär 25 kilo, iaf i min värld. När jag är tvungen att köpa nya kläder så väljer jag säkert 3 storlekar för litet, jämt! Kommer ut högröd i ansiktet från provrummet, muttrat åt gubben att kläderna är felsydda och  efter några tappra försök att få på mig storlek 44 får jag till slut nedvärdera mig till max, dvs, välja kläder från det begränsade sortimentet på "Genorous", eller varför inte på "Mammakläderavdelningen", så jävla sjukt. Jag är ju inte ens så tjock så, jag fattar inte vad jag har där att göra!

Så vad är felet? Är jag för fet för mitt förstånd? Ljuger vågen? Är kläderna felsydda? Eller lider jag av omvänd anorexi?

Kommentarer
Postat av: Annika Egerbrandt

ASG Haahaaaahaaa!!!! Tror jag lider av samma sak!!! Tycker i spegeln att....äh, så stor är jag ju inte.... Men om jag råkar se ett foto som nån har tagit på mig så känner jag knappt igen fläskberget och intalar mig att det måste ha varit en dålig vinkel! ;P

2009-05-29 @ 14:57:33
Postat av: Anonym

No shit, Kläderna är absolut felsydda! Jag har altid samma problem jag oxå. han inte inse att stl 32 är ett lååååångt minne blott.

(pssst...behöver du hjälp med ny layout så säg till ;D)

2009-05-29 @ 21:06:06
URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: Jenny

Nej men sicken trevlig lite blogg :) Jag kommer garanterat kika in fler gånger.



Och när det kommer till vikten så tror jag nog att de flesta känner igen sig. Jag kan iallafall infinna mig i gänget.



Kram

2009-05-29 @ 21:13:30
URL: http://jkc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0