Sex and the City is the shit!

Hur kan det komma sig... att JAG som är den minst oinspirerade modeikon som gått i ett par skor kan falla så för en serie som denna?
För jag känner ingen annan som köpt ett par 99kr skor utan häl på Rusta sommaren -07och fortfarande använder dem dagligen. Även vintertid tyckte jag att det var helt ok att använda dem, trots att jag fick hoppa i föregåendes fotspår över snön för att inte bli blöt och kall och de funkar lika bra ute i hönshuset som på restaurang, tro mig! Inte heller känner jag någon som går på utvecklingsamtal strumplös och väldigt ofta använder gubbens kallingar då jag inte hittar ett par rena trosor i tvättkorgen efter ett bad. Jag har fortfarande kvar "brunpuder" sedan gymnasietiden och kan räkna de gånger jag sminkat mig detta år. Be mig rabbla märkeskläder och jag kan som mest komma på Puma och Nike, även fast jag aldrig varit ägare till ett sånt plagg. Jag är en ren katastrof vad gäller "nymodigheter". ÄNDÅ älskar jag Sex and the City!
Antagligen för att de symboliserar den starka, oberoende kvinnan som lever livet varje dag och försöker hitta varje uns av livskvalite, precis som jag ; ) De är ständigt på jakt efter nya utmaningar, snyggare skor och VIP platser till senaste innestället, Jag är också på jakt efter nya utmaningar, snyggare skor, visst, och VIP plats i livet! Så helt olik är jag kanske inte?

Kommentarer
Postat av: Elina

Tjenare Martina! Kul med en ny blogg att följa, du får en trogen läsare till här:-) Apropå Sex and the City, så älskar jag också den serien, förmodligen för att den är så långt i från min verklighet man bara kan komma.....Jag klampar också in på ICA i leriga gummistövlar och hästdamm i hela ansiktet....Fast jag måste iofs erkänna att jag alltid är sminkad, vardag som helg, jag lämnar inte tomten utan "ansiktet". Förutom en dag förra veckan när jag upptäckte på jobbet efter sisådär två timmar att jag inte kände igen människan i spegeln när jag stod och tvättade händerna. Då hade jag varit så tankspridd på morgonen så jag helt enkelt hade glömt att kladda dit sminket. Mina kära arbetskamrater är snälla och försynta så de sa inget förrän jag hade upptäckt själv hur jag såg ut haha...Ha det gott och hoppas vi ses i kväll när det är partydags.

2009-05-30 @ 07:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0