Nu vet jag varför man får hängtuttar!

Eftersom jag just nu har en 4 månaders "BitNils" som sliter och drar i tuttarna flera gånger om dagen så känns det naturligt att fundera kring begreppet "hängtuttar". Jag tror jag har knäckt koden vad gäller detta bekymmer och har valt att se det positiva på denna ofrånkomliga utveckling. Med hängtuttar blir det lättare och lättare att amma i diverse omöjliga ställningar. Målet måste ju vara att bli så ostörd som möjligt. Det måste ju vara tusan så mycket bekvämare att lägga barnet i knät istället för i famnen och amma, då kan jag ju tom blogga samtidigt. Eller när man ligger i sängen och det är dags för en liten törstsläckare på natten. Bara att hiva fram en "nasse" och somna om på rygg. 5 barns mammor har antagligen avancerat så pass att de kan amma sina barn i bilen, utan att för den del varken lämna förarplatsen eller ta ur ungen från bilbarnstolen. Perfekt!

För det måste ju finnas en mening med att de ska bli längre och längre för varje barn, eftersom fler barn tar mer tid och vilken flerbarnsmor har ro att amma i tid och otid om hon inte kan göra något annat samtidigt...

Nu har jag dock beslutat att 2 barn är min magiska gräns, så målet får väl bli att kunna amma på rygg i sängen med "BitNils" tätt brevid. Men nog skulle det vara fantastiskt att kunna amma och hänga tvätt samtidigt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahaha... Ja du har då dina funderingar du ;)



Kram

2009-05-29 @ 22:56:29
URL: http://jkc.blogg.se/
Postat av: Vanja

haha hit kommer jag igen och själv har jag också funderingar på ngn sånt här alltså blogga haha kramis från Vanja och huliganerna

2009-05-29 @ 23:25:25
Postat av: Mia

Hihi! Jag är fembarnsmor,sista ungen hade jag på tutten samtidigt som jag fick behandling av Magnus på hälsokällan.DET NI!!!!Men han hängde där tills han var fyra år,så sen fanns det inte så mycket tuttar kvar kan jag säga.Disktrasor närmare bestämt.Och vad jag läste om vikten här nere...hrm...efter att ha varit en 58 kilos mamma i alla år,ligger jag nu på en vikt som jag inte ens hade som gravid i sista månaden med någon av ungarna.Alltså går jag runt och är kroniskt gravid! I min ålder???? I och för sig har det fört med sig nya tuttar!Och jag kan ju alltid be din dotter om tips på trosor=))

2009-05-29 @ 23:59:01
URL: http://miamixen.dk
Postat av: Jennie

Haha verkar inte lätt å hålla sin kroppshydda i form när man kläcker ur sig barn....hmmm jag väntar nog allt ett tag till med det...så inte hunden tar fel på kamptrasan å tuttarna, det vore illa!

Kira blev BIR med Hp i dag i Mora, tyvärr oplacerad i gruppen=( Men håller tummarna tills i morgon!

Ha det bra å blogg vidare nu, vi kikar in igen...

Jennie &Kira

2009-05-30 @ 19:09:11
URL: http://www.kaksi.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0