Jaha, då har man skaffat blogg också...

Den här bloggen kommer antagligen vara den största motsvarigheten till "Blondinbellas blogg", då våra liv antagligen aldrig kommer att varken mötas eller korsas. Jag är tjejen som bekymersfritt klampar in på ICA med skitiga gummistövlar och en utsliten, solblekt reklam T-shirt. Har jag borstat håret är det bara bonus och jag vet fortfarnade inte vad vad det är för skillnad på en "latte" och en "kaffe med mjölk", inte heller har jag förstått tjusningen med klädshopping, då det enbart går ut på att göra av med pengar och köpa kläder som ändå inte passar på en kropp som fött två barn och gillar att äta. Men jag trivs med livet iaf och har inom en snar framtid förhoppningsvis luskat ut vad det går ut på....

Minns som om det vore igår då jag sa att jag aldrig skulle känna något behov av mobiltelefon... Nu sitter jag här, typ 11 år senare, men mina livsnödvändiga MSN, mobiltelefon (självklart med teknikens senaste påhitt), hemsida, mail, facebook och nu då, även en blogg... Ska ovilligt erkänna att jag skäms lite, då detta har varit en av de saker jag gått och irriterat mig på, detta meningslösa bloggande, mest bara för att desperat försöka hitta ett högre egenvärde och aldrig behöva stå till svars för vad man skriver, modererande trygga inlägg och en massa åskådare som nyfiket sitter bakom dataskärmen och håller koll. Åskådare av blandad kompott, dels har vi gruppen med vänner, som lägger in gulliga, medhållande, styrkande kommentarer och hoppas på att få samma respons på sin blogg. Dels har vi de som har ett ont öga till personen och bara hoppas på att denna trygga fasad ska rasa ihop och bloggpersonen ska blotta sig själv, ju mer nedvärderande ju bättre förstås. Sen har vi alla dem som bara trillar in, läser igenom utan större entusiasm, rycker på axlarna och bloggar vidare på nästa äventyr. En sån som jag antagligen är!

Så, vad är syftet med denna blogg då?
Senaste tiden har jag haft ett bubblande behov av att uttrycka mig i skrift, gillar att skriva och kan gärna bjuda på mina insikter, även om jag är ytterst osäker på om någon kommer hitta hit? Jag tänker inte ge denna sida någon uppmärksamhet, den får försöka överleva utan min mediala inblandning. Ska bli jävligt skönt att få rensa hjärnan på diverse grubbel.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Välkommen in i bloggvärlden. Kan lära dig att en latte innehåller en del espresso och 3 delar mjölk (varm uppvispad helst)alltså mjölk med kaffe:-) Kaffe med mjölk är vad det låter, mer kaffe och mindre mjölk.



Tjingeling

2009-05-28 @ 21:56:58
Postat av: Martina

Aha, kan efter detta konstatera att jag kommer lära mig en hel del, då är jag nog en kaffe med latte drickare, ha ha ha! Starkt kaffe med hälften mjölk!

2009-05-28 @ 22:56:13
Postat av: Maggan

Jag kommer väl att kika in lite nu och då tror jag... ;)

2009-05-28 @ 23:12:18
URL: http://www.123minsida.se/Dolleminas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0