Att shoppa med en 5 åring...

För ett tag sedan var jag och min då 5 åriga dotter på Dollar Store och skulle handla lite allt möjligt onödvändigt. Vi går förbi underklädes avdelningen när min dotter plötsligt utbrister:

- Nej men titta mamma, dem här skulle ju passa dig PERFEKT!

Jag vänder mig om, liksom halva affären, för att se vad hon hittat som är så "perfekt".

Med rakt utsträckta armar visar hon upp ett par giant size non stopp blommiga mormorstrosor, de räcker från hakan och ner till knäna och i all välmening vill hon ha en reaktion... Vad gör man? Samtidigt som man känner att man vill förklara ett och annat, dels för att avdramatisera och dels genom att förklara för de plötsliga åskådarna att mamma minnsan inte alls är i behov av ett par trosor med storlek XXXL, så inser jag till min förskräkelse att det antagligen skulle passa just "helt perfekt" : (

Ungen har ju rätt!

- Ehh, kom så tittar vi på leksakerna istället.... Jag tar trosorna och knölar ihop dem tillbaka ner i stället. Dottern får en leksak och jag får mig en törn på självförtroendet. Inte lätt att vara mamma ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0