Vilken succé!

Arbetsnarkomanen tog en paus vid datorn och läste vad jag skrivit på bloggen. Nu är han ute och river fårhagen så vi (läs han) kan göra en hästhage istället! Problemet är dock att trots att jag letat efter häst i ca 2 månader nu, dagligen och minst 1 timme om dagen, så har jag inte hittat någon passade. Vi är ute efter en b-ponny, ride, körd, snäll mot barn. Och en Tinker/Irish Cob runt 5 år och grundriden, gärna körd och minst 150cm. De växer inte på träd, de ska gudarna veta.

Nej, jag tänker inte skaffa ett halvblod som alla påstår är ett bättre val. Ja, jag vill rida dressyr trots att jag skaffar Tinker och nej, det går inte att övertala mig till annat! Möjligtvis en Frieser, men de är ju så jävla dyra.






Kommentarer
Postat av: Emma

jag har ju en B-ponny, iaf snäll mot barn, inte riden, inte körd,bara 2 år, inte knappt hanterad på lääänge...

Men vad gör de, prickig, söt, och bra kompispris kanske? :P

2009-06-04 @ 18:02:49
URL: http://tcd.zoomin.se
Postat av: ylva

Tinkrar är så fina!Mitt 2.a val efter frieser.Nu blev det dock en frieser,vilket jag aldrig ångrat!Även fast man ständigt får höra att halvblod är bättre.Knappast säger jag!Ska vara riktiga hästar!

Lycka till med hästletandet!

2009-06-05 @ 08:25:59
URL: http://www.123minsida.se/Farahdiba
Postat av: Jenny

Hästen på bilderna är sjukt snygg!! Men min Drömhäst är de lite dyrare snyggingarna som du skriver om... Frieser. Men ingen häst nu i mitt liv... Men kanske senare.



Hoppas du hittar hästen med stort H snart :)



Kram

2009-06-05 @ 08:26:37
URL: http://jkc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0