Vad är egentid?

Jaha, då var man ute för allmän beskådning då i alla fall, vilken usel karaktär man har ändå... Men å andra sidan har bloggen satt nytt visningsrekord idag, he, he!

Av någon mystisk anledning kan jag tyvärr inte lägga ut bilder för tillfället, fråga mig inte varför?

Har nyss kommit ut från sovrummet, Zelma var lite svårlagd ikväll och jag har legat brevid och lyssnat på den förfärliga speldosan med "Blinka lilla stjärna" ungefär 78 gånger. Att ingen har kommit på att göra snöret som man drar upp trudilutten med längre, vad sägs om 7 meter, så man kan sitta i soffan och dra upp speldosan istället. Vore ju himla praktiskt! Dessutom skulle man bara behöva dra i snöret en gång. Fast det är klart, om hon skulle somna på två röda så måste man ju stå ut med låteländet i typ en timma, helt i onödan... Humm, kanske är bäst med ett kort snöre ändå?
Är det så här man blir som tvåbarns mor? Har man legat för många timmar brevid klarvaken bebis som bör sova, jo för det är då man ligger och funderar, på allt mellan himmel och jord. Är det rent av dessa stunder som man kallar för "egentid"? Gud bevare mig om det är så!

Sitter just nu med klarvaken bebis i soffan och glor på 2 1/2 män, det är ju så klockrent rolig, älskar Charlie, Jake och Allan Harper! Gubben är hos en bekant och köper kalvkött, så går det tydligen när man rymmer för många gånger, då blir man mat hemma hos familjen Egerbrandt. Kanske ska berätta hur det kan gå för Zolee och Heffa, de är ständigt på rymmen, grrrr!

Idag har det varit olidligt varmt igen, har dock inte lyckats bränna mig, men jag har svettats som en gris! Tydligen ska det bli ännu varmare imorgon, fy och tvi! Sprang in på ICA och snabbhandlade idag och det svalaste näst efter total nakenhet var att gå iklädd en klänning, ser för övrigt förjävlig ut i klänning, som en osminkad transa ungefär, hur som hellst, väl inne på affären slog det mig att det var ett tag sedan jag rakat benen, närmare bestämt, tja, ett par tre månader sedan. Raka benen är någonting jag ytterst sällan gör av den enkla anledningen att jag aldrig visar dem för fler än gubben och ungarna, dessutom är jag otroligt bekväm och resonerar att det som inte syns finns inte, det är enklast så ; ) Men idag gick jag alltså in på ICA och svängde mina lurviga. Men så illa var det inte, jag har ju fällt vinterpälsen sedan i maj och vita strån på blekfeta vader syns ju knappt. Vilken tur jag har som fått så matchande out fit och tänk, nu har jag hittat ännu en anledning till att inte sola benen!

Imorgon ska jag antagligen rida ut på en tur med Cassuall och få sällskap av en vän med hennes häst. Ska bli spännande att se hur det funkar?







Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kan inte heller lägga in bilder i min blogg... Varken den privata eller den för katterna. Vet inte varför och jag får inget ordentligt svar från blogg.se heller.



Kram

2009-06-24 @ 08:58:17
URL: http://jkc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0