Örbyhus here we come!

Full fart i sommarvärmen!

Igår blev jag invigd i traktorkörning här på gården, satt i flera timmar med hörselkåpor och dundrade fram i sakta mak. Jag gjorde sånna där fina "hösträngar" med en stor räffsa där bak. Ja, som ni hör så är jag inte ens att klassa som månskensbonde, traktorn var blå och jag skulle använda en röd spak, en svart spak och 2 pedaler, det räcker som kunskap för mig och jobbet blev gjort!
Imorgon bär det av till Örbyhus, vi ska titta på en hästtransport och hämta upp Ginza som löper och ska få dejta självaste Markus Schenkenberg, den rödhåriga varianten. Håll tummar och tår för att transporten hakar på oss hem och katten blir
dräktig. Är SÅ LESS på åka land och rike runt, särskillt när det är ökenhetta som råder... Jag är så trött på att resa så jag har tom bestämt mig för att bli hemma när det är utställning i Svenstavik, då förstår nog samtliga närmre vänner hur illa det är! Jag vill bara vara hemma på gården och fantisera om vart ridvolten och stallet ska byggas, borsta på nya kärleken, rida, köra, gosa med ungarna och pussa på gubben. Jo, förresten, nu när jag ska få en transport så har jag visst lovat gubben att inte "ha huvudvärk" på 2 veckor, alltid smidigt när man kan betala i natura ; )

Kommentarer
Postat av: jenny i Mjölby`t

Hahaha betala i natura hahahaha

Jag skrattade så jag blev harmynt här, kan inte förstå varför........



2009-06-25 @ 22:45:15
Postat av: Maggan

Vilken snäll gubbe du har :)

2009-06-25 @ 23:40:16
URL: http://holmentokasfunderingar.blogspot.com
Postat av: mammamus

Det är den bästa betalning karlar vet att uppskatta!!!

2009-06-26 @ 00:07:01
Postat av: Elina

Haha...så lättlurad är tyvärr inte min kille, då borde jag ha haft ett helt gods vid det här laget eftersom jag ALDRIG har huvudvärk;-)

2009-06-26 @ 09:18:09
Postat av: Anki

Hahaha...till och med jag som är nykär kör med det trixet ibland! Funkar kanon när man vill ha nåt speciellt....tänk så lättlurade dom kan vara! ;P

2009-06-27 @ 21:35:56
URL: http://www.123minsida.se/rexlicious

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0