Oooops!

Jag hade ju lovat att uppdatera er igår, men vad händer. Zelma vägrar sussa, hästen blir inte riden och jag hade fullt upp...

När min kompis, Sanna, väl kom på plats hos den tilltänkta så fick ägaren bråttom och blev tvungen att åka hemifrån. Men Sanna kunde ju rida om hon ville men han var inte riden på 2 månader och endast sutten på. "Don't breake a leg", var det sista hon hörde från den engelsktalande ägaren... Jag avrådde henne och det blev bara lite hantering istället. Hästen var iaf en trevlig prick med hjärtat på rätta stället. Nu är frågan om jag vågar chansa på att köpa en häst som enbart är sutten på. Kunskapen har jag antagligen att vidareutbilda, men frågan är om jag har modet? Börjar ju bli kärringfeg och har sagt länge att den dagen jag ramlar av från en häst, den sorgen... För jag antar att det leder direkt till ett sjukhus med x antal brutna ben och en obotlig rädsla kommer antagligen att infinna sig. "Better safe then sorry"... Så frågan kvarstår, ska jag köpa unghäst eller inte???

Har fått en nyvunnen medkänsla för alla norrlänningar som delar mitt intresse. Sitter som en besatt framför datorn och Bukefalos, Hästnet och Blocket har blivit mina nya favoritplatser. Tyvärr finns ju ca 80% av alla intressanta hästar i skåne... Hur gör man? Skickar iväg Sanna över hela skåneland? Ja, jag har då ingen aning om hur jag ska lösa detta. Hade väl ingen tanke på att alla hästmänniskor fanns så långt söderut! Dessutom är de totalt lost vad gäller den svenska geografin. På Hästnet kan man välja var i landet man som säljare bor, södra, mellersta och norra Sverige. Jag är fullt övertygad om att JAG bor i mellersta Sverige, men mellersta sverige innefattar tydligen allt från Jönköping och upp. Herregud! Hur insnöad får man bli! "Jag bor i Jönköping och skåne ligger i söder, Stockholm i norr, ok, då blir det mittersta Sverige", eller hur fan tänker man? Det händer inte bara ibland, utan flera gånger om dagen...  Vilseledande så det förslår!

Nåja, jakten på drömhästen fortsätter!

Har ni några tips på sidor så tar jag gärna emot dem!

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.finn.no/

2009-06-08 @ 21:09:07
Postat av: Elina

Haha...jo minsann, det är inte bara av godo att bo norr om Dalälven, och jag ska ju också hämta mitt nytillskott i Blekinge....Det är lika långt som till Skåne:-)



Hörde från Dalle att ni har hittat drömponnyn åt Elvira, det lät ju kanon det där:-) Man kan aldrig nog betona vikten av att skaffa en läromästare till den yngre generationen.



Beträffande unghästar så går jag på din linje....det är nog ingen bra idé att ge sig i kast med en unghäst när man har passerat 25 och bara är en "buskryttare". Själv blev jag erbjuden en jättefin och supersnäll treåring i helgen till ett bra pris, men jag avböjde vänligt och bestämt och tänkte i mitt stilla sinne att jag rider på tantnivå numera och är inte intresserad av att riskera livet med en spattig unghäst, oavsett hur snäll den utlovas att vara. Lycka till med ditt vidare hästletande:-)

2009-06-08 @ 21:45:07
Postat av: Ronja

http://www.hastannonser.se/ finns det mycket annonser på också:)(hade kvar adressen sen vi letade häst).. Tack för färghjälpen föresten, har inte haft tid att svara på mejlen.



Hoppas du hittar drömhästen! Min försvan förra året, 31år gammal blev han(fick ärva honom av mor), det kommer nog dröja innan jag letar efter en ny kompis..



Mvh Ronja

2009-06-09 @ 13:37:22
URL: http://www.lightsmarsvin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0