Nu är dem här!

I fredags åkte vi till Vännäs med husvagn och ungar, ja, hundarna var såklart med dem också. Heffa fick cert båda dagarna och blev 2:a bästa tik, gissa vem som svävar på moln igen? Dalle säger att Heffa går från klarhet till klarhet och jag börjar bli benägen att hålla med. Riktigt bra jobbat för en liten junior på 9 månader!
Zolee fick nöja sig med HP och 1:a båda dagarna, men domarna dömde 18 Bostonterrier och av dem var det bara 4 som fick CK och 4 som fick HP, så jag är nöjd! Men ska sanningen fram så önskar jag att SKK skulle slopa den narrande HP rosetten helt!
I söndags kom vi hem från Vännes och igår åkte vi till Östervåla och Torsåker för att hämta hem våra nyfunna familjemedlemmar! En lång tur på drygt 50 mil. Som tur var fann Cassuall och Molly varann redan i transporten och de är nu bästa vänner! De äter från samma grästuvor och trivs i varandras sällskap. De var riktiga praktexemplar att lasta också, inga problem alls och vi tittade till dem ett par gånger under resans gång och de stod lugnt och tryggt i transporten.
Just nu går de i hagen utanför och undrar nog vart de hamnat, jag och Elvira har smörjt upp alla Mollys tillbehör som sadel, träns och sele och svärfar har lagt beslag på kärran som målas för fullt, den blir jättefin! Hoppas bara färgen hinner torka innan vi beger oss ut på den första körturen!

Ikväll ska vi binda upp dem och borsta igenom dem, bara det ska bli barnsligt roligt!

Mer uppdatering kommer strax!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Elina

Gud vad roligt, eventuellt ska jag boka ridning redan till nästa vecka, du kan ju fundera på om du vill hänga med:-) Kul att allt går bra och att hästarna kommer överens, kommer förbi och kikar nån dag när jag får tid.

2009-06-16 @ 15:45:04
Postat av: Jenny

Man får gratulera :)

Mysigt att äntligen ha fått hem de lite större fyrbenta djuren. Måste nog snart komma ut och hälsa på tror jag :)



Kram J

2009-06-16 @ 16:19:55
URL: http://jkc.blogg.se/
Postat av: Anki

Alltså.....jag dööööör! Ser er två framför mig med era fina hästar...stå ooch borsta och snacka strunt, precis som när jag själv hade häst och umgicks med mina kompisar som också hade häst! Sååå mysigt!!! :D

Önskar jag kunde få va med er!!! PUSS KRAM, Älskar er! :)

(bilder, bilder, bilder, bilder, bilder) ;P

2009-06-16 @ 16:25:41
URL: http://www.123minsida.se/rexlicious

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0