Söker härmed kloningstillstånd?

Har kommit fram till vad bloggen gör som får mig att tycka det är skoj att hålla på. Förutom alla roliga kommentarer såklart!!!
Här hemma råder för det mesta kaos och jag som perfektionist har lagt ner drömmen om att uppnå perfektion i vardagen, inte lätt med 2 barn, hundar, katter och en gubbe som mest håller på utomhus.

På bloggen kan jag fixa och dona hur mycket jag vill och styla om den så den passar perfekt för min personlighet, hit in kommer ingen och stökar till och smutsar ner. Mitt territorium alltså!

Hemma ligger tvätten för tillfället i drivor eftersom både torktumlare och tvättmaskin gått i strejk. Godispapper över hela databordet och surnad yoghurt och brödsmulor under fötterna. Blommorna vittnar om en långvarit torkperiod, akvariumet har snart grott igen och dammråttorna hopar sig under soffa och säng. Fönstrena är så fulla av nosduttar och små kladdiga fingeravtryck så man blir tvungen att öppna fönstret för att inse att det faktiskt inte är konstant dimma som råder. I varje skåp är det så proppfullt av saker så man får dra på sig skyddsutrustning när man ska öppna dem. Sängen har inte blivit bäddad sista kvartalet och det finns massor av "måsten" att ta itu med. FAN, JAG SOM ÄR PERFEKTIONIST!

Gubben är av en märklig sort, han är så nära en arbetsnarkoman man kan komma, ständigt på benen och grejar och donar, helst med allt samtidigt och har en massa olika projekt på gården. Går en skogsmaskin eller traktor sönder så spelar det ingen roll om klockan är tre på en söndagsnatt, eller morgon som han envisas med att säga. Traktorn skall lagas eller skogsmaskinen servas och det är NU! Han avbryter omedelbart det han håller på med och tar itu med sakerna, sen spelar det ingen roll om det tar en timme eller tre dagar, klart blir det! Ibland önskar jag att jag bodde i en skogskoja och att bilen var en traktor och jag en av alla hans projekt på gården. Då skulle hemmet vara nyrenoverat, bilen nyservad och polerad och jag skulle få all uppmärksamhet om han lyckats få lite dötid från hem och bil.

Sen ska jag för den delen erkänna att en bättre karl inte går att finna, mina vänner brukar fråga om jag kan klona honom åt dem. NIX, skall det klonas så ska JAG ha en till av honom och föresten skulle han nog bara bli lättad av att få dubbelt så mycket gjort och jag kunde ha en ArbetsDalle och en FamiljeDalle. PERFEKT!
OK, han är faktiskt just nu ute i regnet och lagar vår grind, som Ibizarna (Heffa och Zolee) alltid lyckas rymma igenom. Idag när det kom kycklingköpare så gick jag ut och mötte dem. Gissa vilka jag hittar i grannens kohage... De låg i regnet och rullade sig i koblaja, proppmätta av denna delikatess och fick till sin lycka se matte. Kommer som två skollade råttor för att möta mig och hoppar och studdsar både på mig och mina gäster så byxbenen blev helt nergeggade. Jävla snuskisar! Jag låste in dem i gubbens slangrum tills gästerna hade åkt, sen blev det till att skrubba koskitshundar i badkaret, bruna stänk på kaklet och en doft som inte kommer försvinna förrän imorgon. Jävla djur och återigen, FAN, JAG SOM ÄR PERFEKTIONIST!



Avslutar med att sätta in en bild på "den perfekta gården". Ser helt ok ut på håll, men närmre än så här ska man inte komma om man är PERFEKTIONIST!




Nej, nu är det dags att byta kräkskläder och bajsblöja på Zellisen... Shit happends, hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0