Bye bye nails!

Att kombinera häst med långa naglar är ungefär lita svårt som att kombinera lydnad och Fransk Bulldogg, dvs omöjligt! Från att ha varit en notorisk nagelbitare sedan barnsben med fingrar som mer sett ut som pinskorvar, så fick jag en illusion om långa naglar år 2000. Det är otroliga 9 år sedan. Jag har verkligen lyckats sluta bita på naglarna och det har resulterat i långa, välformade naglar att stoltsera med. Visserligen har de gått av ibland, säger ju sig själv när man har en sprallig Dobermann i koppel med jämna mellanrum, men över lag har det varit "fina". Innan hästköpet var de i sitt esse, vet inte om det har med amningen att göra med snygga var det! Fransk manikyr och många timmar att filande, stärkande lack och petnoga målning har det blivit!
Sedan hästarna flyttade hit har höger hand kvar samtliga naglar medans vänsterhanden bara kan skryta med EN lång nagel, fråga mig inte varför vänster hand har blivit den mest utsatta men trist är det. Har man grovjobbsgöra och skit under naglarna om dagarna så blir det inte bättre och så länge det inte är modernt med fransk manikyr i svart lack så får det nog bli så att jag klipper ner samtliga naglar... År av minutiöst pysslande är förbi...
Skulle för allt i världen inte byta bort hästarna mot långa naglar, men det har liksom blivit det enda på mig som visat någon form av fåfänga. Vad ska man visa upp nu? Jag sminkar mig inte, har inte mer hål på kroppen än de jag föddes med, bär inte smycken (- vigselring) har ingen frisyr, om inte hästsvans är en sådan? Har ingen tatuering, solbränna eller välsvarvad kropp. Det är en jävla tur att man är lyckligt gift, annars hade det blivit tufft må jag säga!

Här kommer lite bilder på hästlyckan!




Kommentarer
Postat av: Vanja

Åhhhh - NÄR kan vi komma och BO hos er för all framtid alltså hahaha UNDERBART ni verkar ha det !! (är inte alls avis)...... Ha en härlig fortsättning på sommaren och hoppas ni haft en skön midsommar - det har vi (byggt klart hundrummet :-)) KRAM från oss här i 08-land.... Vanja och Ligan

2009-06-20 @ 01:31:00
URL: http://www.kennelbeckers.com
Postat av: Anonym

Kan då tipsa dig att svarta nageltippar börjar komma mer och mer. Riktigt snyggt dessutom.

2009-06-22 @ 10:26:33
Postat av: Anki

Åh va mysigt det ser ut!!! Mera bilder!!! :D

2009-06-23 @ 21:14:40
URL: http://www.123minsida.se/rexlicious

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0